جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

وعده بزرگ وزارت علوم: تقلب علمی در کشور پایان می یابد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:9928
پنج شنبه، ۶ آبان، ۱۳۹۵ | 12:59

وعده بزرگ وزارت علوم: تقلب علمی در کشور پایان می یابد

سامانه ملی ثبت پایان نامه، رساله و پیشنهاده با حضور دکتر صدیقی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مجتبی صدیقی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در مراسم رونمایی از نسخه دوم سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده گفت: باید بتوانیم با استفاده از سامانه ملی ثبت پایان‌نامه و رساله و با ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه، به رشد کشور کمک کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران از نهال به درخت تنومندی تبدیل شده است، افزود: هدف اصلی پژوهشگاه صیانت از آموزش عالی و پشتیبانی از توسعه علمی کشور است و با استفاده از ابزارهای جدید می توان ادعا کرد که کار علمی با اصالت در ایران مستقر خواهد شد و دیگر شاهد تخلف و تقلب در آموزش عالی و روند تولید علم نخواهیم بود.

دکتر صدیقی همچنین افزود: پژوهشگاه ها باید بیشتر از قبل معرفی شود تا مسئولان، دانشجویان، فرهیختگان و عوام مردم با قابلیت ها و پتانسیل پژوهشگاه آشنا شوند.

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: مجلس باید تصویب لایحه مالکیت معنوی را در اولویت قرار دهد تا ابزار قانونی برای برخورد با تخلفات و صیانت از مالکیت معنوی امور جامعه علمی کشور وجود داشته باشد.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور، از طریق این سامانه، پس از دفاع پایان‌نامه/ رساله (پارسا)خود، اطلاعات را به همراه فایل‌های تمام متن آن در سامانه ثبت کرده و کدرهگیری دریافت می کنند. در ادامه، کد رهگیری ثبت شده پس از تایید دانشگاه به پایگاه اطلاعات علمی کشور به نشانی ganj.irandoc.ac.ir  اضافه خواهد شد.

در نسخه دوم این سامانه، پس از ثبت پایان نامه/ رساله (پارسا) توسط دانشجو، فایل تمام متن ارسالی، توسط کارشناسان ایرانداک بررسی و در صورت کامل بودن فایل ارسالی، دانشگاه می‌تواند اطلاعات تکمیل شده را تایید و دانشجو را فارغ‌التحصیل کند.

دانشجویان تحصیلات تکمیلی کشور پس از تصویب پیشنهاده (پروپوزال) در دانشگاه محل تحصیل خود، اطلاعات خواسته شده در این سامانه را تکمیل و سپس کدرهگیری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اعطای ۲۰ میلیون تومان هدیه برای فرزنددار شدن کارکنان ستاد وزارت علوم

گزارش تبصرة ۹ «قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی» منتشر شد

پژوهش نابسامان با سامانه سازی ها، سامان می یابد؟ وزیر علوم دستور داد: ایجاد سامانه «ناب» ذیل سامانه «نان»!

شیوه نامه تعیین پایان‌نامه های محصول‌محور علوم پزشکی تدوین شد/حمایت ۱۰۰ میلیون تومانی از پایان نامه های محصول محور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها