- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دانشگاه شریف، عرصه رویارویی هکرها و مدافعان امنیت مجازی

هفتمین دوره «رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی»، آذرماه سال جاری به همت دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران مرکز آپا دانشگاه صنعتی شریف «هفتمین دوره‌ی رقابت‌های نفوذ و دفاع در فضای مجازی» را با هدف فرهنگ‌سازی و ارتقای آگاهی، دانش و مهارت در زمینه‌ی امنیت فضای تبادل اطلاعات و هم‌چنین ارزیابی توانمندی‌ها و قابلیت‌های تخصصی افراد متخصص در این زمینه، در آذر و دی ماه سال جاری برگزار می کند.

این دوره از رقابت‌ها شامل سه محور اصلی مسابقه فتح پرچم، معرفی تکنیک‌ها و روش‌های خلاقانه در نفوذ و دفاع، طراحی پوستر و کاریکاتور ترویجی است و در کنار آن کارگا‌ه‌های آموزشی و تخصصی برگزار می‌شود.
رقابت فتح پرچم ۲۶ و ۲۸ آذرماه سال جاری در یک مرحله و به صورت بین‌المللی برگزار خواهد شد. تمامی علاقه‌مندان به این حوزه می‌توانند با شرکت در این رقابت، توانایی‌های خود را در زمینه‌ی تکنیک‌های نفوذ و دفاع بیازمایند.
بر اساس اعلام دبیرخانه این رقابتها، ارایه‌‌ی آخرین دستاوردها و روش‌های خلاقانه و کاربردی نفوذ و دفاع در فضای مجازی و ایجاد بستری برای معرفی توانمندی‌های فعالان حوزه‌ی امنیت، هدف اصلی محور معرفی تکنیک‌ها و روش‌های خلاقانه در نفوذ و دفاع از رقابت‌ها خواهد بود.
علاقه مندان به شرکت در این بخش از رقابت‌ها می‌توانند آثار خود در زمینه‌های مختلف همچون معرفی آسیب‌پذیری‌های جدید و روش‌های نفوذ در سرویس‌ها، پروتکل‌ها و برنامه‌ها، روش‌های تحلیل، شکست یا کشف ضعف در الگوریتم‌های رمزنگاری و توابع درهم‌ساز، روش‌های نوین نفوذ به سیستم در سطح سخت‌افزاری، روش‌های نوین در مهندسی معکوس، روش‌های امن‌سازی در حوزه‌های نوظهور با رویکردی کاملا کاربردی و روش‌های خلاقانه‌ی موثر و کاربردی در امنیت سیستم‌ها و شبکه‌ها را تا روز دوشنبه یکم آذرماه به دبیرخانه ارسال کنند.
همچنین در بخش رقابت طراحی پوستر و کاریکاتور ترویجی نیز شرکت کنندگان می توانند با ایجاد یک اثر خلاقانه، جذاب و موثر که حاوی پیامی ساده درباره‌ی یک یا چند موضوع مهم در حوزه‌ی امنیت اطلاعات در جامعه باشد، در این بخش رقابت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند پیامی تصویری و گرافیکی را در خصوص هر یک از مباحث امنیتی مطرح در فضای تبادل اطلاعات در قالب پوستر و یا کاریکاتور، حداکثر تا روز یک‌شنبه ۲۸ام آذرماه ۱۳۹۵ به دبیرخانه‌ی این دوره از رقابت‌ها ارسال کنند.
گفتنی است در این دوره کارگاههای آموزشی نیز برگزار خواهد شد و آخرین مهلت ثبت‌نام در این کارگاه‌ها روز یک‌شنبه بیست و هشتم آذرماه سال جاری اعلام شده است.

انتهای پیام