- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

قهرمانی دانشجویان ایرانی در مسابقات جهانی برنامه نویسی

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در دهمین دوره مسابقه‌ جهانی IEEEXtreme موفق شدند در بین حدود ۲۵۰۰ تیم از سراسر دنیا برای دومین سال پیاپی رتبه اول را کسب کنند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، IEEEXtreme مسابقه برنامه نویسی ۲۴ ساعته‌ی جهانی است که هرساله توسط انجمن IEEE برگزار می‌شود و دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که عضو این انجمن باشند می‌توانند در آن شرکت کنند.

دهمین دوره‌ مسابقه‌ جهانی IEEEXtreme اول آبان ماه جاری با حضور دو هزار و ۵۰۰ تیم شامل ۱۵ تیم ایرانی برگزار شد.

تیم TeamMabva متشکل از علی بهجتی، امین بهجتی و علی اسدی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانستند ضمن حل کردن تمام ۲۴ سوال مطرح شده و کسب نمره کامل، برای دانشگاه و کشورشان افتخارآفرینی کرده و با تلاششان رتبه اول دنیا را از آن خود کنند.

در واقع در رتبه بندی اعلام شده بر اساس امتیاز تیم‌ها، این تیم به صورت مشترک با سه تیم دیگر از کشورهای سوئیس، استونی و استرالیا در رتبه اول قرار گرفته است ولی با توجه به زمان اجرای کد، در میان چهار تیم در جایگاه دوم است.

۲۰۰۴۳۳۷۱

۱۲ تیم متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات حضور داشتند که از این میان هشت تیم شریفی با کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ این مسابقات معتبر توانستند افتخار آفرین باشند.

تیم TeamMabva رتبه اول مشترک و تیم‌های TeamSnake متشکل از علی زینالی، محمد روغنی و رضا سلطانی، BeheshBegoo متشکل از افروز جبل عاملی، ابوالفضل اسدی و محمدمهدی شکری، TeamEZGG متشکل از احسان پژوهشگر، سروش عبادیان و امیرحسین پویا، Kadkhoda متشکل از رضا رجبعلی، علی ستاری جاوید و امیر صباغی، TeamSMI متشکل از سید ایمان حسینی زوارکی، محمدرضا دانشور آملی و سپهر موسوی، TeamSEA متشکل از احسان مختاریان، سهیل شیبانی و آرمین بهنام‌نیا و Hanger متشکل از مهدی قربانی، محمدرضا صمصامی، پویان علی‌پناهی به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های ۲۴، ۲۶، ۳۰، ۴۱، ۶۴، ۸۰ و ۸۵ شدند. همچنین یک تیم شرکت کننده از دانشگاه صنعتی خواجه نصیر رتبه ۸۸ را به خود اختصاص داد.

این مسابقه در روز اول آبان از ساعت ۰۳:۳۰:۰۰ بامداد به وقت تهران آغاز شد و شامل ۲۴ مساله بود که هر مساله در طول ۲۴ ساعت به مرور در اختیار تیم‌ها قرار می‌گرفت.

مسابقات IEEEXtreme فرصت بسیار مناسبی برای تمرین مهارت کدنویسی، مدیریت زمان و منابع، حل مساله و حفظ تمرکز برای مدت زیاد در قالب کاری تیمی در یک رقابت معتبر جهانی است.

گفتنی است در دوره نهم مسابقات IEEEXtreme که سال گذشته برگزار شد، تیم TeamName متشکل از مجید فرهادی، سعید ایلچی قزآن و محمد استاد محمدی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف توانستند با تلاششان رتبه اول دنیا را از آن خود کنند ولی با این وجود، به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران، موفق به اخذ جایزه خود نشدند.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه به نشانی http://www.ieee.org/xtreme مراجعه کنند.

انتهای پیام