- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

واگذاری دانش فنی تولید واکسن موسسه رازی به بخش خصوصی

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت:  عمده زیرساخت های تجاری سازی تولیدات این موسسه با هدف توسعه صنعت واکسن سازی در کشور و ورود به بازار جهانی فراهم شده است.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر حمید کهرام درباره روند تجاری سازی محصولات این موسسه اظهار کرد: در بیش از دو سال اخیر مطالعات فراوانی برای تهیه سند تجاری سازی و آماده سازی زیرساخت های مورد نیاز انجام شد که در نهایت با ابلاغ سند از سوی وزیر جهاد کشاورزی در آبان ماه سال ۹۴، سند تجاری سازی به طور جدی وارد فاز عملیاتی شد.

وی گفت: تا کنون بخش عمده ای از زیرساخت های لازم برای عملیاتی شدن سند تجاری سازی در موسسه رازی فراهم شده و اجرای این سند شتاب بیشتری گرفته است.

دکتر کهرام با بیان اینکه تهیه نقشه راه از مهمترین پیش نیازهای تجاری سازی است، یادآور شد: در این نقشه تمام جزئیات مربوط به واکسن سازی قید و تمام فعالیت ها بر مبنای آن اجرا می شود.

وی افزود: مطالعات امکان سنجی به عنوان یکی دیگر از زیرساخت های مورد نیاز که با هدف ارزیابی و تجزیه و تحلیل یک طرح اجرا می شود برای تمام تولیدات موسسه رازی انجام شده است.

رئیس موسسه رازی همچنین از ارزش گذاری هشتاد درصد فناوری های این موسسه خبر داد و اضافه کرد: این اقدام از اهمیت زیادی برخوردار است و منجر به مشخص شدن هزینه تمام شده واکسن ها می شود.

دکتر کهرام با تاکید بر حمایت موسسه رازی برای توسعه واکسن سازی در کشور گفت: تولید واکسن، صنعتی با پیچیدگی های خاص است اما با توجه به گذشت بیش از ۹ دهه از ساخت واکسن در موسسه رازی، اکنون تولید این کالای مهم کاملا بومی شده و آمادگی داریم دانش فنی تولید واکسن را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد با انتقال دانش فنی تولیدات این موسسه به بخش خصوصی و خارج کشور به زودی شاهد توسعه صنعت واکسن سازی در کشور و ورود ایران به بازارهای جهانی باشیم.

 

انتهای پیام