- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برای کسب تابعیت نخستین کشور فضایی ثبت نام کنید!

اگر از زمین خسته‌اید، برای شهروندی کشوری در فضا اقدام کنید!

به گزارش دیده‌بان علم ایران، ایگور اشوربیلی، دانشمند و بازرگان روس در نشستی خبری در پاریس از ایده بلندپروازانه ساخت نخستین کشور فضایی خبر داده که به ادعای وی در آینده میزبان ۱۵۰ میلیون شهروندی خواهد بود که مایل‌اند ملت فضایی را تشکیل دهند.

وی ثبت‌نام پذیرش ساکنان کشور فضایی «آسگاردیا» (Asgardia) را هم آغاز کرده است!

اشوربیلی وعده داده که نخستین فضاپیمای خود را در سال ۲۰۱۷ به فضا خواهد فرستاد.

بنیانگذار پروژه آسگاردیا این طرح را یک پروژه علمی و انسان‌دوستانه چندملیتی توصیف می کند که گوهر آن زندگی صلح‌آمیز در فضاست.

به گفته وی، آسگاردیا می‌خواهد از انتقال درگیری‌ها و تنش‌های زمینی به فضا جلوگیری کند و «کشوری بی‌مرز، بی‌مذهب و عاری از محدودیت‌های دولتی بسازد.» این پروژه بیش از ۱۰ هزار کارمند در ۳۰ شرکت گوناگون فعال در حوزه علم، تکنولوژی و علوم اجتماعی در سراسر جهان دارد.

ایگور آشوربیلی می‌گوید مذاکرات با سازمان ملل را هم آغاز کرده تا آسگاردیا به عنوان یک کشور و ملت به رسمیت شناخته شود. فرآیند شهروند شدن در آسگاردیا مشابه فرآیندهای شهروندی در کره زمین خواهد بود، با این تفاوت که درهای این کشور فضایی به روی همه باز است. با این حال، اگر می‌خواهید آسگاردیایی شوید، باید اهل کشوری باشید که اجازه چندتابعیتی بودن را به شهروندانش می‌دهد.

او می‌گوید: «آمار نشان می‌دهد دو درصد از جمعیت هر کشوری نیروهای خلاق، سازنده و پیش‌روی جامعه‌اند و ما امیدواریم دو درصد از جمعیت ۷/۵ میلیارد نفری کره زمین، همان ۱۵۰ میلیون نفری باشند که به جمع آسگاردیایی‌ها می‌پیوندند.»

در وب‌سایت رسمی این پروژه آمده است: «تکامل مدرن و پیشرفت‌های روشن‌فکرانه زمانی به خدمت بشر در‌می‌آید که تصمیم‌ها بر اساس کشفیات علوم گرفته شوند. آنچه امروز برای ما غیرقابل‌تصور است، برای فرزندان و نوه‌های ما جزیی از زندگی عادی خواهد بود. آسگاردیا به دانشمندان سراسر جهان نشان خواهد داد که پژوهش خصوصی و نامحدود ممکن است.»

تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار نفر برای زندگی در آسگاردیا ثبت‌نام کرده‌اند و آن‌طور که اشوربیلی گفته صد هزار نفر اولی که ثبت‌نام کرده‌اند از حقوق ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. اگر دنبال کردن چنین ایده ها و طرح‌های فانتزی و خیال پردازانه برای شما هم جالب است و دوست دارید به جمع نخستین ملت فضایی تاریخ بپیوندید! می‌توانید به وب‌سایت رسمی این پروژه به نشانی http://asgardia.space/ مراجعه کنید و با وارد کردن نام، نام خانوادگی و آدرس ایمیل‌تان، آسگاردیایی شوید!

آسگاردیا برای طراحی پرچم و سرود ملی این کشور هم رقابتی بر پا کرده که با کلیک روی نشانی اینترنتی http://asgardia.space/contest/flag می توانید در آن شرکت کنید.