جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تسهیلات دولتی بگیرید، هواپیمای شخصی بخرید!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:944
جمعه، ۱۴ خرداد، ۱۳۹۵ | 16:10

تسهیلات دولتی بگیرید، هواپیمای شخصی بخرید!

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی با اشاره به توسعه هوانوردی عمومی، گفت: ما قصد داریم در معاونت علمی به خریداران هواپیماهای شخصی تسهیلاتی ارائه کنیم.

به گزارش دیده بان علم ایران، یعقوب انتصاری گفت: کلا هدف از توسعه هوانوردی عمومی هواپیمای فوق سبک اسپرت، خیلی سبک و سبک هستند  که جز هواپیمای ۲، ۴ و ۶ نفره به شمار می روند.

وی افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای  شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که تولیدی هستند، امکانات و تسهیلات قابل توجهی اختصاص داده است تا در داخل کشور توسط همین شرکت ها به تولید برسند.

انتصاری با اشاره به تسهیلات معاونت علمی برای توسعه هواپیماهای شخصی ادامه داد: هر کسی بخواهد این نوع هواپیماها را خریداری کند، به دلیل اینکه خواستار محصولات داخلی است می تواند تسهیلات با کارمزد ۸ تا ۹ درصد و بازپرداخت ۳ ساله دریافت کند.

دبیر کمیته هوانوردی عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری های هوا و هوانوردی گفت: خریداران این نوع هواپیماها می توانند شخصی،  مدارس، مراکز آموزش خلبانی و… باشند.

انتصاری با بیان اینکه این تسهیلات می تواند یک جنبه رقابتی پیدا کند زیرا کارمزد و لیزینگ پایینی دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و خطوط هوایی در حال خرید هواپیما هستند و می توانند هواپیماهایی را جایگزین فرسوده ها کنند، نیاز است که خریداران مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد هواپیماهای شخصی قرار است چندین برابر شود و این هواپیماهای جدید نیاز به خلبان و خدمه دارند و از سوی دیگر باید تعمیر و نگهداری شوند نیاز است که در این راستا حمایت هایی صورت گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها