جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

نخستین پردازنده يكپارچه شنوايي در ايران رونمايی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:9238
دوشنبه، ۱۹ مهر، ۱۳۹۵ | 15:27

نخستین پردازنده يكپارچه شنوايي در ايران رونمايی شد

نخستین پردازنده يكپارچه شنوايي در ايران با حضور وزير علوم، رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير، رئيس سازمان بهزيستي ، رئيس صندوق نواوري و شكوفايي و جمعي از متخصصان گوش و حلق و بيني ، رونمايي شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دكتر محمد فرهادي در اين مراسم با ابراز خرسندي از ساخت اين دستگاه در كشور گفت: توانايي مراكز پژوهشي و محققان ايراني بسيار بالاست و در بازديد از اين مراكز شاهد اختراعات و نوآوري هاي بسيار پيچده تر  هستيم  و من اميدوارم بزودي ديگر بخشهاي اين دستگاه نيز در كشور ساخته شده و محبور به واردات آن نباشيم.

رئيس انجمن كاشت حلزون  گفت: ناشنوايي و كم شنوايي از معلوليت هايي است كه خاموش است و به روشني معلوليت هاي ديگر  بعد ظاهري ندارد ولي  با درمان توسط دستگاه، بيمار از اين معلوليت رها مي شود و رشد طبيعي خودرا در اجتماع ادامه مي دهد.
وي افزود: در جهان ۳۸۰ ميليون ناشنوا و كم شنوا وجود دارد لذا  ناشنوايي مشكل شايعي است و در كشور ما نيز متاسفانه سالانه بيش از ۲۰۰۰ نوزاد ناشنوا و كم شنوا به دنيا مي آيند كه نيمي از آنها در صورت تشخيص،مي توانند از كاشت حلزون شنوايي بهره مند شده و آينده خوبي داشته باشند.
وزير علوم در پايان از مديريت، كاركنان و محققان دانشگاه صنعتي اميركبير،صندوق نوآوري و شكوفايي و بانك پاسارگارد كه در برهه هاي مختلف تاريخ ۱۵ ساله اين پروژه به آن كمك كردند قدرداني كرد.
در ادامه اين برنامه، دكتر احمد معتمدي رئيس دانشگاه صنعتي اميركبير با بيان تاريخچه اي از فرآيند دستگاه پردازنده يكپارچه شنوايي در ايران گفت: يكي از مهمترين حلقه هاي واسط پژوهش در كشور، وجود حامي مالي براي آن است كه در اين پروژه با كمك بانك پاسارگارد و صندوق نوآوري و شكوفايي اين اتفاق رخ داد و اين پروژه به نتيجه رسيد.
وي افزود: ساخت دستگاه پردازنده يكپارچه شنوايي پايان نامه تحصيلي يكي از  دانشجويان دانشگاه اميركبير بود و اين نكته مثبتي است كه دانشجويان دوره تحصيلات تكميلي ، از آغاز دوره، موضوع پايان نامه خودرا در جهت رفع نيازهاي كشور انتخاب كنند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها