پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

تولید علم در بیش از ۹۰ درصد واحدهای دانشگاه آزاد، تعطیل است!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:911
چهارشنبه، ۱۲ خرداد، ۱۳۹۵ | 14:37

تولید علم در بیش از ۹۰ درصد واحدهای دانشگاه آزاد، تعطیل است!

دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است که با ۲۲ رتبه ارتقا در بین دانشگاه های جهان، رتبه اول تولید جهانی علم را در بین دانشگاه های ایران حفظ کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، طبق آخرین آمار منتشر شده در پایگاه استنادی طلایه داران علم تامسون رویترز (ESI) رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در آخرین به روز رسانی آن پایگاه در دهم خردادماه امسال با ۲۲ پله صعود به جایگاه ۱۶۵ رسیده است.

در گزارش های قبلی(منتهی به ماه فوریه ۲۰۱۶) جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های جهان، در پایگاه تامسون رویترز، ۱۸۷ گزارش شده بود.

همچنین تعداد آخرین مقالات دانشگاه آزاد اسلامی ۳۱ هزار و ۹۹۰ مقاله گزارش شده است.

این ارتقای رتبه پس از اصلاح آدرس دهی برخی مقالات توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و روند رو به رشد مقالات علمی تولید شده به وسیله واحدهای دانشگاهی تحقق یافته است.

گفتنی است تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی توسط کمتر از ۱۰ درصد واحدهای دانشگاهی انجام می شود. سایر واحدهای دانشگاهی یا مقاطع تحصیلات تکمیلی نداشته و یا در این زمینه فعالیت چشمگیری ندارند.

افزون بر این طبق آخرین آمار پایگاه تامسون رویترز، تعداد مقالات دانشگاه در مجلات علمی بدون در نظر گرفتن مقالات ارایه شده در کنفرانس ها در سال ۲۰۱۵ از سایر سال ها بیشتر شده و به این ترتیب تعداد مستندات علمی دانشگاه با کیفیت بالا افزایش یافته است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراز و فرود یک استعفای تاریخی در تحقیقات نظام سلامت ایران

توزیع ۳۳۰ سکه طلا در جلسه ای در دانشگاه آزاد!

دکتر منصوری: سرانه بودجه تحقیقاتی در ایران کمتر از دو درصد کشورهای پیشرو است! جلب خوشایند مسوولان با آمار گزینشی، مشکلات بخش پژوهش را بیشتر می کند

«مشق علم» در دولت خاتمی چگونه به «سرقت علمی» در دولت های بعد رسید؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها