پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

کارشناس ایرانی، عضو هيات مديره انجمن جهانی پارک‌های علمی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:9087
شنبه، ۱۷ مهر، ۱۳۹۵ | 14:29

کارشناس ایرانی، عضو هيات مديره انجمن جهانی پارک‌های علمی شد

مژگان يزديان‌پور، سرپرست دفتر همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، به عنوان عضو هيات مديره انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي و مناطق نوآوري (IASP) انتخاب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران در حاشيه سي و سومين كنفرانس جهاني پارك‌هاي علم و فناوري در مسكو، اعضاي جديد هيات مديره اين انجمن نيز انتخاب شدند.

هيات مديره جديد شامل مژگان يزديان‌پور از شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، فرناندو آمستوي از پارك علم و فناوري اروگوئه، الكساندر چرنوف از پارك فناوري اسكولكوو روسيه، آندره دامين از پارك فناوري آلمان، كارولين دراب از پارك علمي سوئد و جايم پارادا از پارك فناوري و نوآوري مكزيك هستند.

اين چهارمين دوره عضويت شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در هيات مديره انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي و مناطق نوآوري (IASP) است و پيش از اين نمايندگان شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان سه دوره رياست بخش غرب آسيا و شمال آفريقاي انجمن را برعهده داشته‌اند.

مژگان يزديان‌پور، سرپرست گروه همكاري‌هاي علمي و بين‌المللي شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان، بيش از ۲۰ سال سابقه فعاليت در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان در حوزه بين‌الملل داشته و مديريت بخش امور بين‌الملل و آموزش مركز منطقه‌اي توسعه مراكز رشد و پارك‌هاي فناوري يونسكو را برعهده دارند. همچنين بيش از ۲۰ مقاله علمي در خصوص پارك‌ها و مراكز رشد فناوري توسط وی به مجلات و كنفرانس‌هاي بين‌المللي ارائه شده است.

۱۱۱c

انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي و مناطق نوآوري (IASP) يك شبكه بين‌المللي با هدف ايجاد تعامل ميان پارك‌هاي علم و فناوري جهان شكل گرفته است و در حال حاضر ۴۰۰ پارك‌ علم و فناوري از ۷۲ كشور در سراسر دنيا عضو اين انجمن هستند.

برقراري ارتباطات علمي و فناوري ميان پارك‌هاي فناوري و فراهم آوردن سازوكار همكاري ميان آن‌ها، تسهيل در انتقال تجارب ميان پارك‌ها از رهگذر تبادل دانش، ارايه خدمات متنوع براي حمايت از اعضا و پيشبرد اهداف انجمن، تشويق و ترغيب مديران پارك‌ها به تبادل افكار و تجارب از جمله اهداف مهم انجمن بين‌المللي پارك‌هاي علمي و مناطق نوآوري (IASP) است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران : ارتباط با شبکه علمی جهانی هموار می‌شود

کمیسیون تلفیق تصویب کرد: ممنوعیت کاهش اعتبارات پژوهشی توسط دستگاه‌های اجرایی

رونمایی از ۱۵ محصول برتر فناوران دانشگاه تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها