شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

«سامانه جوشكاری پالس مغناطيسی» محققان کشور رونمایی شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8984
چهارشنبه، ۱۴ مهر، ۱۳۹۵ | 13:46

«سامانه جوشكاری پالس مغناطيسی» محققان کشور رونمایی شد

سامانه بومی جوشكاری پالس مغناطيسی ساخت محققان کشور رونمايی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران نخستين سامانه بومی جوشكاری پالس مغناطيسی با حضور محمود مهرداد شکریه دبير ستاد توسعه فناوري‌هاي مواد و ساخت پيشرفته و مهدی صفاری‌نيا رييس پارك علم و فناوری پرديس در پارك فناوری پرديس رونمايی شد.

مهدي عطاران، ‌مجری اين طرح در خصوص ويژگی‌های اين فناوری اظهار کرد:  فرآیند جوشکاری با پالس مغناطیسی، روشی با سرعت بالا است که در اثر عبور جریان با شدت زیاد در مقیاس چند صد کیلو آمپر انجام می شود. زمان جوش با این روش چند ده میکرو ثانیه است و افزایش سختی جوش در این فرآیند موجب افزایش کیفی و ارتقاء خواص مکانیکی در محل جوش می شود.
وی ادامه داد: در این نوع جوشکاری هیچگونه افزایش گرماي قابل ملاحظه، ماده پر کننده و گاز جوشکاری وجود ندارد و جوش فلزات غیر همجنس نیز امکان پذیر است.
وب همچنین خاطرنشان کرد: این دستگاه علاوه بر كاربردهاي تحقيقاتي و دانشگاهي، در صنایع خودروسازی و صنايع برق و الكترونيك قابلاستفاده است.وی گفت: این محصول برای نخستین بار در ایران تولید شده است.
در ادامه این مراسم، دبير ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پيشرفته ضمن ابراز خرسندی از ارتقاء توانمندی شركت‌های دانش‌بنيان در حوزه ساخت و توليد پيشرفته بیان کرد: طی سال‌های گذشته بسياری از نيازهای كشور در حوزه فناوری‌های پيشرفته به دست متخصصان داخلی مرتفع شده است و اين توانمنديهای چشمگير علاوه بر تأمين نيازهای داخلی قابليت صادرات به ساير كشورها را نيز دارند.
وی با اشاره به تشكيل ستاد مواد و ساخت پيشرفته طی ماه‌های گذشته در معاونت علمي و فناوری، حمايت از شركت‌های دانش‌بنيان را از جمله سياست‌های اصلی اين ستاد برشمرد.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها