شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

رییس سازمان فضایی ایران خبر داد: پرتاب سه ماهواره تا پایان سال آینده

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8878
سه شنبه، ۱۳ مهر، ۱۳۹۵ | 13:02

رییس سازمان فضایی ایران خبر داد: پرتاب سه ماهواره تا پایان سال آینده

رییس سازمان فضایی ایران از پرتاپ سه ماهواره تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: ماهواره «شریف‌ست» (دوستی)  تا پایان امسال پرتاب خواهد شد می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران  دکتر محسن بهرامی در عین حال افزود: ممکن است عوامل غیرکنترلی در پرتاب ماهواره  دوستی ایجاد شود که پرتاب آن را به تعویق بیندازند.

وی همچنین خبر داد: تا پایان سال آینده دو پرتاب دیگر در دستور کار داریم و علاوه بر ماهواره «شریف‌ست»، ماهواره «امیرکبیر» و ماهواره «ناهید یک» را پرتاب خواهیم کرد.

به گفته وی، ماهواره «شریف‌ست» و ماهواره «امیرکبیر» ماهواره سنجشی هستند؛ ضمن آنکه ماهواره «شریف‌ست» نیز مراحل تست نهایی را طی می‌کند.

رییس سازمان فضایی ایران همچنین به پروژه ماهواره «ظفر» اشاره کرد و گفت: تغییراتی در ماموریت‌های این ماهواره ایجاد شده است.

بهرامی یادآور شد: اجرا و ساخت این ماهواره برعهده دانشگاه علم و صنعت است.

وی ماهواره «ناهید دو» را ماهواره مخابراتی دانست که اجرای آن با پژوهشگاه فضایی است و اضافه کرد: علاوه بر آن مناقصه ماهواره «پارس‌یک» که یک ماهواره سنجشی با طول عمر سه تا چهار سال است، در حال برگزاری است.

 رییس سازمان فضایی ایران همچنین از خرید ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی خبر داد و گفت: با مذاکراتی که با اپراتورهای بین‌المللی صورت گرفته، اقدام به خرید ماهواره‌های سنجشی و مخابراتی خواهد شد.

به گفته وی، این اپراتورها شامل یوتل‌ست مربوط به کشور فرانسه، اینتل‌ست مربوط به کشورهای اروپایی و انگلستان، اینتراسپوتنیک مربوط به کشور روسیه، آسیا ست و ای‌سی‌اس می‌شود.

بهرامی با ابراز امیدواری از اینکه خرید این ماهواره‌ها تا پایان سال ساماندهی شود، اضافه کرد: کنترل و بهره‌برداری این ماهواره‌ها در داخل کشور صورت می‌گیرد و مالکیت آن نیز مربوط به ایران است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

برآورد سطح زیرکشت گندم، جو و برنج کشور با فناوری سنجش از دور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها