جمعه، ۲۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 10 May , 2024

تجاری سازی سوپر دستگاه سرمایش و گرمایش محیطهای صنعتی ساخت دانشگاه سمنان

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8863
سه شنبه، ۱۳ مهر، ۱۳۹۵ | 11:42

تجاری سازی سوپر دستگاه سرمایش و گرمایش محیطهای صنعتی ساخت دانشگاه سمنان

دستگاه سرمایش و گرمایش دو مرحله ای برای محیط های بزرگ و خاص در سمنان به مرحله تولید صنعتی رسید.

به گزارش دیده بان علم ایران نمونه اولیه این دستگاه در مدت شش ماه توسط فناوران پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان ساخته شده است که نسبت به مدل های مشابه داخلی و خارجی از ۴۲ درصد کاهش مصرف انرژی و ۳۵ درصد صرفه جویی در مصرف آب برخوردار است.
مهدی خیرالدین مدیر شرکت دانش بنیان سازنده دستگاه ، طراحی سامانه هوشمند تشخیص دما در دو حالت تابستانه و زمستانه را از مزیت های این سوپر ایر واشر معرفی کرد و گفت : حسگرهای دمایی دستگاه در محیط نصب شده و با حساسیت یک درجه سانتیگراد بصورت خودکار راه اندازی و دمای محیط را متعادل می کند.
این مبتکر سمنانی گفت : برای کاربری تخصصی و آسان تر، قابلیت فیلتر هوای آلوده نیز به دستگاه اضافه شده است که قادر است با فیلتر های قابل تعویض کربن اکتیو برای حذف بو، فیلترهای ویژه ذرات ریز و فیلترهای مناسب محیط های ضد عفونی شده و اتاق های تمیز مراکز آزمایشگاهی هوای مطلوب تری ایجاد کند..
خیر الدین همچنین از نصب پمپ های دارای تصفیه آب در بخش سرمایشی این دستگاه خبر داد و افزود : بخش سرما ساز دستگاه در استانهایی که آب شهری دارای سختی بالاتری هستند نیز بخوبی کار می کند.
مدیر عامل شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان  گفت :این دستگاه بر اساس استاندارد های اروپا و با پروفیل های پرولم ساخته شده و علاوه بر آن بدنه این دستگاه بصورت ساندویچ پنل گالوانیزه با قابلیت عایق حرارتی طراحی شده است و شاسی آن نیز برای جلوگیری از پوسیدگی در محیط های خاص از آلومینیم است.
به گفته وی این دستگاه با سه درجه سنجش ۲۵، ۳۵ و ۵۰ هرتز کار سرمایش و گرمایش محیط های بزرگ نظیر سالن واحد های صنعتی، سالن های همایش، سالن های پذیرایی و لابی هتل ها و حتی محیط های تخصصی بیمارستانی و آزمایشگاهی را انجام می دهد.
خیرالدین گفت : به منظور بازاریابی خارجی، در کنار طراحی و ساخت این دستگاه ، اتاقک ویژه تست نیز طراحی و ساخته شده است که می تواند با شبیه سازی دما، رطوبت و دبی هوای شهرهای مختلف ایران و کشورهای دیگر در شرایط ایستا ، بازخورد سرمایشی و گرمایشی دستگاه را برای ارائه به مشتریان در قالب جدول های تخصصی نشان دهد.
مهدی خیر الدین این دستگاه را با همکاری مازیار کاظمی بعنوان طراح قسمت مکانیکال و بهزاد دانایی بعنوان طراح بخش برق ساخته است و تا کنون علاوه بر نمونه اولیه، چهار دستگاه از آن در شهرک صنعتی و مجتمع های تجاری شهرهای سمنان، تهران و تبریز نصب و راه اندازی شده است و بازاریابی صادراتی آن در عراق و ترکیه در حال پیگیریست.
این سوپر ایر واشر دانش بنیان مبتنی بر سفارش و مختصات درخواستی مشتری طراحی و ساخته می شود و بر اساس محیط محل استفاده، بین هشت تا ۱۸ میلیون تومان قیمت دارد.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها