جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

۱۴ دانش فنی جديد پژوهشگاه صنعت نفت ارائه می شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8840
سه شنبه، ۱۳ مهر، ۱۳۹۵ | 09:34

۱۴ دانش فنی جديد پژوهشگاه صنعت نفت ارائه می شود

در نهمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي فناوري نانو تهران ، ۱۴ دانش فني جديد پژوهشگاه صنعت نفت ارائه مي‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران مركز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در نهمين جشنواره و نمايشگاه بين‌المللي فناوري نانو تهران، ۱۴ دستاورد و دانش فني‌هاي خلق و توسعه‌يافته و همچنين محصولات مربوط به حوزه نانو كه حاصل تلاش يك سال اخير بخش‌هاي مختلف اين مركز  است را ارايه خواهد كرد.

بنا بر اعلام پژوهشگاه صنعت نفت، مركز تحقيقات نانو پژوهشگاه صنعت نفت با هدف استفاده از فناوري نانو براي رفع نياز‌هاي تحقيقاتي صنعت نفت و دستيابي به دانش فني ساخت توليد نانو مواد و تجهيزات پيشرفته مورد نياز صنايع نفت،‌ گاز و پتروشيمي فعاليت مي‌كند.

بر همين اساس در اين نمايشگاه، پژوهشگاه تصميم دارد اهم دستاودهاي خود را نظير دانش فني فرمولاسيون نانو امولسيون پايدار از نانو ذرات براي افزايش ازيادبرداشت، دانش فني سيستم بازيافت بخارات هيدروكربن‏ها با نانو جاذب، دانش فني توليد بازدارنده‏ خوردگي براي چاه‏هاي نفت و گاز و انجام تست ميداني و دانش فني فرمولاسيون نانو افزايه روانسازي سيال حفاري را معرفي كند.

بر پايه اين گزارش دانش فني فرمولاسيون نانو افزايه كنترل تورم شيل و انتقال حرارت در سيالات حفاري، دانش فني توليد نانو عايق پتويي در مقياس پايلوت و انجام موفقيت‏ آميز تست ميداني در مناطق نفت‏ خيز جنوب، دانش فني توليد رنگ نانو عايق در مقياس پايلوت و تست ميداني، دانش فني توليد نانو سيال پايه‏ هاي آبي، نفت و اتيلن گليكول در مقياس صنعتي، دانش فني ذخيزه سازي گاز طبيعي در مقياس صنعتي (ANG) با نانوجاذب‏ها و دانش فني توليد پدهاي نانويي براي حذف لكه‏ هاي نفتي از ديگر دستاوردها و فرآيندهاي مركز تحقيقات نانو پژوهشگاه بوده كه قرار است در نهمين نمايشگاه فناوري نانو ارايه شوند.

گفتني است از ديگر دستاوردهايي كه قرار است توسط محققان و كارشناسان اين مجموعه در اين نمايشگاه عرضه شود مي توان به دانش فني فرمولاسيون ساخت نانوحسگر گازي H2S، دانش فتي توليد گرافن و گرافن متخلخل، دانش فني توليد نانو كربن در مقياس صنعتي و دانش فني فرمولاسيون نانو جاذب حذف – تركيبات كلردار اشاره كرد.

بر همين اساس توسعه فناوري نانو از ماموريت‌هاي اين مركز محسوب شده و تحقيقات در زمينه اولويت‌بندي و تهيه مواد نانو ساختار مورد نياز صنعت نفت و سنجش نانومتري و شبيه‌سازي مولكولي نانو از ديگر اهداف اين مركز علمي به شمار مي‌رود.

علاوه بر اين اين مركز در يك ساز و كار نظام‌مند، نياز‌هاي صنعت نفت و صنايع وابسته به فناوري نانو را شناسايي و در قالب طرح‌هاي پژوهش و فناوري ارايه مي كند و با استفاده بهينه از فناوري‌هاي موجود، مانند همكاري با مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي كشور، تا مرحله انتقال دستاوردها، در قالب واگذاري دانش فني به شركت‌هاي دانش بنيان و در نهايت، بهره‌وري عملياتي در صنايع نفت فعاليت‌هاي منسجم خود را انجام مي‌دهد.

گفتني است نهمين نمایشگاه فناوری نانو ۱۴ الی ۱۷ مهر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار و غرفه پژوهشگاه در سالن خلیج فارس ميزبان بازديد‌كنندگان خواهد بود.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

کسب دانش فني تولید قطعات و اجراي جوش‌هاي تخصصی مهندسي

تولید نیمه‌هادی‌های غیرخطی در کشور بومی‌سازی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها