- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اولین نشست باشگاه فیزیک یزد برگزار شد

اولین نشست باشگاه فیزیک یزد با عنوان ” امواج الکترومغناطیسی ، نور و کاربردهای آن ” با حضور استادان، ‌دانشجویان و علاقه‌مندان فیزیک در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر عباس بهجت عضو هیئت علمی دانشگاه یزد به عنوان سخنران این نشست ابتدا در زمینه طیف امواج الکترومغناطیس، طول موج‌های مختلف را معرفی کرده و کاربردهای آن‌ها را بیان کرد.

در ادامه این نشست به گستره نور مرئی و کاربردهای طبیعی آن اشاره شد. سپس انرژی‌های پاک معرفی و با توجه به این که انرژی خورشیدی بزرگترین منبع پاک بر روی کره زمین است و به دلیل اینکه ایران از نظر موقعیت جغرافیایی یکی از مناطق مطلوب برای بهره‌برداری از این نوع انرژی است به اهمیت تحقیق در این زمینه پرداخته شد.

معرفی گروه پژوهشی فوتونیک دانشکده فیزیک دانشگاه یزد و اشاره به تلاش های این گروه برای دستیابی به نسل سوم سلول های خورشیدی از دیگر مباحثی بود که دکتر بهجت در این نشست مطرح کرد. پس از سخنرانی، همه حاضران در نشست به صحبت و تبادل اطلاعات با یکدیگر پرداختند.

نشست‌های باشگاه فیزیک یزد اولین دوشنبه هر ماه در دانشگاه برگزار می‌شود. از همه علاقه مندان به فیزیک دعوت شده است در این گردهمایی علمی که برای ترویج علم به زبان عموم تشکیل می‌شود شرکت کنند. ضمنا کسانی که قصد داشته باشند عضو باشگاه فیزیک یزد شوند می‌توانند ۱۵ دقیقه قبل از هر نشست باشگاه، به محل برگزاری جلسات قرار دارد مراجعه کنند.

انتهای پیام