- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ابلاغ آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیأت علمی علوم پزشکی

آیین‌نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفت: اجرای این آیین‌نامه که ویرایش شده است زمینه های توسعه آموزش را در دانشگاه های علوم پزشکی فراهم می کند.

دکتر باقر لاریجانی در خصوص آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی وابسته به وزارتین و سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی کشور گفت: این آیین نامه با توجه به حفظ و توسعه توامان فرهنگ اسلامی، توان علمی و تربیت شاگردان نخبه با جوهره ایمان و اخلاص، علم و تجربه و خلاقیت و تلاش، ارج نهادن به پژوهش های بنیادین، کاربردی و توسعه ای در راستای تامین نیازهای علمی، فناوری و نظام سلامت کشور با نگاهی آینده پژوهانه بررسی و تنظیم شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: آیین نامه ارتقا، مبنای ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها است و از این رو، نقش مهمی در سوق دادن فعالیت‌های آنها به سمت اولویت‌ها و ارزش‌های نظام آموزش عالی کشور دارد.

به گفته دکتر لاریجانی توجه ویژه به فعالیت های آموزشی و شاگردپروری، در نظر گرفتن امتیاز معنادار و تعیین کننده برای انواع فعالیت های نوآورانه و دانش پژوهی آموزشی همچنین امتیاز دهی به فعالیت هایی که موجب بهبود سیستم خدمات سلامت، نظام آموزش عالی علوم پزشکی یا تولید محصولات فناورانه می شود از ویژگی های برجسته این آیین نامه است که در آیین نامه مصوب سال ۱۳۹۱ به این موارد توجه نشده بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: همچنین در این آیین نامه به استادانی که در عرصه آموزش یا پژوهش سرآمد هستند توجه شده و مسیر ارتقا به شکل قابل توجهی تسهیل شده است.

لاریجانی همچنین تاکید کرد: طبق مفاد مندرج، اجرای این آیین نامه از اول مهرماه سال جاری برای تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی وابسته به وزارت بهداشت الزامی است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت افزود: برای جلوگیری از وقفه فرایند ارتقاء در دانشگاه‌ها، کلیه اعضای هیات علمی متقاضی ارتقای مرتبه بدون در نظر گرفتن اینکه پرونده آنها در کمیته های مربوطه بررسی شده و یا در شرف ارسال پرونده به این کمیته‌ها هستند می توانند تا پایان سال جاری با ارائه درخواست کتبی اعمال مفاد آئین نامه مصوب سال ۱۳۹۱ را در بررسی پرونده ارتقای مرتبه خویش تقاضا کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای این آیین نامه و توجه بیشتر به حوزه آموزش در ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها، زمینه توسعه آموزش علوم پزشکی بیش از پیش فراهم شود.

ویرایش جدید آئین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی و غیردولتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب و به وزارت های بهداشت و علوم ابلاغ شد.

انتهای پیام