پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سرمایه‌گذاری کلان کشورهای همسایه برای جذب استادان نخبه ایرانی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8495
چهارشنبه، ۷ مهر، ۱۳۹۵ | 13:44

سرمایه‌گذاری کلان کشورهای همسایه برای جذب استادان نخبه ایرانی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سرمایه‌گذاری کلان و تلاش کشورهای همسایه برای جذب استادان دانشگاه‌های ایران با پیشنهادی مالی اغواکننده هشدار داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران محمدرضا مخبر دزفولی در جلسه ۸۳ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: براساس یک طرح جامع مطالعاتی که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده، برخی از کشورهای همسایه با سرمایه گذاری های کلان در حال دوپینگ علمی به منظور افزایش سرعت رشد علمی خود هستند.
وی افزود: در همین راستا جذب اساتید نخبه کشورمان در دستور کار قرار گرفته و با پیشنهادهای اغوا کننده مالی، تعدادی از این افراد هم جذب کشورهای هدف شده اند.
عضو هئیت علمی دانشگاه تهران ادامه داد: به عنوان مثال یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران با حقوق ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به یکی از این کشورها مهاجرت کرده است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم برنامه ریزی ملی به منظور جلوگیری از این روند گفت: باید همه مسئولان کشور وارد میدان حفظ سرمایه علمی کشور شوند.
مخبر دزفولی با اشاره به برخی از حوزه هایی که نیاز به توجه بیشتر دارد، افزود: در حوزه علوم پزشکی باید تلاش بیشتری برای حفظ نخبگان صورت گیرد.
رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در بخش دیگری گفت: برخی از مطالب منتشر شده در مجلات علمی بین المللی جهت دار است و تخریب وجهه علمی کشورمان را دنبال می کند.
وی با اشاره به روند نامطلوب سرقت علمی در کشور ادامه داد: شورای عالی انقلاب فرهنگی قصد دارد تا با جدیت از این روند جلوگیری کند ولی این امر مستلزم داشتن یک تصویر جامع از این موضوع است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

سازمان سنجش، پیگیر حذف بومی‌گزینی و کاهش سهمیه‌های کنکور به چهار سهمیه

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: ابرفناوری های دارای رویکرد آمریکایی مثل نانو و بیوتکنولوژی، نگرانی‌ها در مورد انسان و طبیعت را افزایش داده است

مرکز آمار مکلف به انتشار سالانه آمار اشتغال دانش آموختگان براساس رشته و مقطع تحصیلی شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها