پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

کشف ارتباط باکتری‌های مدفوع انسان با چربی شکمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8448
چهارشنبه، ۷ مهر، ۱۳۹۵ | 09:41

کشف ارتباط باکتری‌های مدفوع انسان با چربی شکمی

محققان دانشگاه کینگز کالج لندن در تحقیقات جدید خود اظهار کرده‌اند که ساختار باکتری موجود در مدفوع انسان می‌تواند بر سطح چربی خطرناک بدن تاثیر بگذارد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این یافته‌ها، شواهدی در مورد ارثی بودن برخی از این باکتری‌ها ارائه کرده که می‌تواند تا حدی دلیل انتقال چاقی در میان نسل‌‌ها را توضیح دهد.

در این مطالعه که در مجله Genome Biology منتشر شده، محققان نمونه‌های مدفوع بیش از ۱۳۰۰ دوقلو را در پروژه TwinsUK که بزرگترین تحقیقات بریتانیا در زمینه بررسی بیماری‌های مرتبط با پیری است، تحلیل کردند. آن‌ها دی‌ان‌ای این نمونه‌های مدفوع را برای بررسی میکروب‌های موجود در آن استخراج کرده و همچنین  سنجش‌های مختلف در زمینه چاقی از جمله شاخص توده بدن، نسبت چربی بالا به پایین بدن و سنجش چربی احشایی که نوعی چربی شکمی در اطراف اندام‌های مهم داخلی مانند لوزالمعده، کبد و روده است را انجام دادند.

طبق این یافته‌ها، کسانی که دارای سطوح پایین‌تر چربی شکمی بودند، طیف گسترده‌تری از باکتری در مدفوع خود داشتند. در مقابل، افراد دارای چربی شکمی بیشتر،‌ طیف باکتری کمتری داشتند.

اگرچه این تحقیق به نمایش ارتباط بین چربی شکمی و باکتری مدفوع پرداخته، اما هنوز مشخص نیست که با تغییر ساختار میکروبیوم می‌توان بر وزن انسان تاثیر گذاشت یا خیر.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

چاقی، میزان ماده خاکستری مغز را کاهش می‌دهد

تولید نسل جدید چربی سوزها با غیر فعال کردن هکر نیروگاه سلولی

سن سکته مغزی در ایران ۱۰ سال کاهش یافته است

شمار افراد چاق در ایران ۵٫۵ برابر و مرگهای زودرس مرتبط با چاقی دو برابر شده است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها