- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پرتاب ماهواره به مدارهای بالاتر با فناوری جدید موشکی

کره شمالی از تولید یک موتور موشک جدید خبر داد که می‌تواند به این کشور در پرتاب ماهواره به مدارهای بالاتر و حتی موشکهای هسته‌ای به فواصل دورتر کمک کند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به نقل از اسپیس، خبرگزاری رسمی کره شمالی هفته گذشته از آزمایش نوع جدیدی از موتور پرقدرت یک موشک حامل برای پرتاب ماهواره زمین‌ثابت خبر داد.

ماهواره‌های زمین‌ثابت در مدارهای کروی در ارتفاع ۳۶هزار کیلومتری خط استوای زمین قرار می‌گیرند و اغلب برای ارتباطات، هواشناسی و کاربردهای نظارتی مورد استفاده هستند.

البته بسیاری از ناظران بین‌المللی معتقدند که برنامه فضایی کره شمالی به منظور ساخت فناوری‌هایی برای موشک‌های بالستیک دوربرد است. چنین سلاح‌هایی می‌توانند بمب‌های هسته‌ای را به نقاط دور حمل کنند.

به گفته محققان، این موتور جدید که نمونه‌های پیشین بزرگتر است، باعث ارتقای موشک‌های نظامی و غیرنظامی کره شمالی شده است.

مقامات کره شمالی مدعی هستند که موتور جدید قادر به تولید ۸۰ تن نیرو است که اگر حقیقت داشته باشد،‌ حدود ۲٫۵ برابر بیشتر از میزان تولید شده توسط موتور مورد استفاده در موشک “نودانگ” این کشور است. این موشک حدود ۳۰ نیرو تولید کرده و برد آن ۱۳۰۰ کیلومتر است.

کره شمالی پیش از این از چهار موتور نودانگ برای نیروبخشی به پرتابگر ماهواره “اونها” به مدار در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ استفاده کرده بود.

انتهای پیام