- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

چین در صدر «گرافن» جهان با ۴۰ درصد مالکیت اختراعات

چین با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از اختراعات حوزه گرافن جهان، در رتبه اول دارندگان پتنت گرافن قرار گرفته است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، چندی قبل دولت مرکزی این کشور، گرافن را به عنوان یک صنعت پیشرو انتخاب کرد و بخش گرافن را به عنوان یکی از اولویت‌های خود برگزید. در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ شرکت گرافنی در این کشور فعالیت دارد. در نشست گرافن که در منطقه گوانژکسی ژوانگ چین برگزار شد، فنگ گوانپینگ از مدیران شرکت شنژن راهوپ در مورد محصولات جدید حاوی گرافن که دارای خواص ویژه‌ای هستند، توضیحاتی ارائه کرد.

وی لایه‌های نازکی را نشان داد که در آنها از گرافن استفاده شده و تا شش ساعت گرما را تحمل می‌کند.
رشد و توسعه گرافن درچین با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است و این کشور به شکل فزاینده‌ای در حال استفاده از گرافن در حوزه‌های مختلف است. در حال حاضر بیش از ۵۰۰ شرکت به صورت ویژه روی گرافن و محصولات گرافنی کار می‌کنند.
برای مثال، اگر شما از تلفن همراه خود به صورت درازمدت استفاده کنید، داغ می‌کند. یک شرکت چینی اقدام به ساخت ماده‌ای از گرافن کرده که می‌تواند گرمای تولید شده در تلفن همراه را به حداقل برساند. این فناوری موجب افزایش درآمد ۶ میلیون یوان (۹۰۰ هزار دلاری) این شرکت شده است که احتمالاً تا سه سال آینده به ۲۰۰ میلیون یوان خواهد رسید.
اوایل سال جاری، یک شرکت چینی مدعی شد که اولین کاغذ الکترونیکی گرافنی جهان را تولید کرده است که انتظار می‌رود تا یک سال آینده این فناوری تجاری‌سازی شود. در مقایسه با کاغذهای الکترونیکی رایج، این کاغذ گرافنی بسیار انعطاف‌پذیر بوده و از نظر شفاف بودن به شکلی است که می‌توان از آن در ساخت نمایشگرهای لمسی استفاده کرد.
متخصصان این حوزه معتقدند که رشد و توسعه سریع گرافن در چین موجب خواهد شد تا صنعت تولید مواد شیمیایی وارد عصر تازه‌ای شود. براساس گزارش منتشر شده توسط اتحادیه نوآوری چین (CIAGI)، بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۰ به رقم ۱۰۰ بیلیون دلار خواهد رسید.
چین سهم قابل توجهی از این بازار را خواهد داشت به طوری که در سال ۲۰۱۵ این کشور توانست در حوزه گرافن آمریکا و کره جنوبی را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام