پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

پرتاب نخستین ماهواره سنجش از دور پرو

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8344
سه شنبه، ۶ مهر، ۱۳۹۵ | 10:54

پرتاب نخستین ماهواره سنجش از دور پرو

شرکت فرانسوی آریان اسپیس اولین ماهواره سنجش از دور پرو موسوم به پرو ست-۱ را از مرکز پرتابهای فضایی گویان به مدار زمین ارسال کرد. برنامه توسعه و بهره برداری این ماهواره با مدیریت سازمان فضایی پرو موسوم به کاندیا انجام شده است.

به گزارش دیده بان علم ایران پرو ست-۱ توسط شرکت دفاعی و فضایی ایرباس توسعه یافته و در مدار عملیاتی خورشید آهنگ با ارتفاع ۶۹۵ کیلومتر از سطح زمین مستقر می ‏شود.

این ماهواره با وزن ۴۳۰ کیلوگرم و عمر عملیاتی طراحی ۱۰ ساله قرار است تصاویری با تفکیک پذیری بالا از زمین تهیه و ارسال کند

اولین ماهواره سنجشی پرو توسط راکت فضایی وِگا به مدار زمین پرتاب شد.

در این سفر چهار ماهواره دیگر از خانواده اسکای ست ماهواره پرویی را همرایی کردند. این چهار ماهواره آمریکایی به شرکت تِرا بِلا وابسته به گوگل تعلق دارند. ماهواره‏ های اسکای ست توسط شرکت سامانه های فضایی لورال طراحی و تولید شده اند و برای تهیه نقشه های با کیفیت از سطح زمین به فضا فرستاده می‌شوند.

ماهواره های اسکای ست در مدار خورشید آهنگ ۵۰۰ کیلومتری تزریق شده اند. بنابر اعلام شرکت آریان اسپیس تاکنون سفارش هایی برای پرتاب نه ماهواره سنجش از دور دیگر توسط راکت وگا دریافت کرده اند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

«فضا و کارآفرینی»، شعار هفته جهانی فضا در سال ۲۰۲۳

سخنگوی سازمان فضایی خبر داد: انجام هفت پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی از ابتدای دولت فعلی/تصویب انجام ۳۰ پرتاب فضایی تا پایان ۱۴۰۶

تازه ترین پرده از ۱۴ سال وعده سازمان پژوهش ها: ساخت ماهواره «آیات» نیازمند دو میلیون دلار اعتبار است

رونمایی از دو ماهواره «ناهید ۲» و «طلوع ۳» همزمان با روز ملی فناوری فضایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها