جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

وزارت علوم: خرید۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8333
سه شنبه، ۶ مهر، ۱۳۹۵ | 10:41

وزارت علوم: خرید۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وزارت علوم طی سه سال گذشته با هدف حمایت از محصولات ساخت ایران، بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل خریداری کرده است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به نقل از سایت وزارت علوم محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یکی از مسایل اساسی در اقتصاد دانش بنیان ایجاد بازار برای شرکت های دانش بنیان است و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همواره معتقد به ممنوعیت واردات محصولاتی که توان ساخت آنها در داخل کشور وجود دارد بوده و هست.
وی افزود: تحقق اقتصاد دانش بنیان، به عنوان مؤلفه اصلی اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه های اصلی دولت است که یک طبیعت فرابخشی دارد که محور تعاملات وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری در دولت تدبیر و امید بوده است.
به گفته فرهادی، خوشبختانه با همکاری و تعامل بسیار نزدیک و تقسیم کار مناسب، امروز کارگروه تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان توانسته است صلاحیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت دانش بنیان را احراز کند.
وی تصریح کرد: دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری تابعه وزارت علوم در این مورد همکاری نزدیکی با معاونت علمی و فناوری داشته اند و معاونت علمی هم بر اساس تقسیم کار یاد شده با حفظ چابکی خود بدون ورود به بحث های ساختاری و مدیریتی حدود ۴۸ میلیارد تومان از دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری و مراکز نوآوری و شرکت های مستقر در آنها حمایت کرده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: وزارت علوم به صورت جدی در خرید محصولات ایرانی ورود و به صورت فعال در این رابطه اقدام کرده است که  طی سه تفاهم نامه در سه سال اخیر با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری برای اولین بار باعث خرید بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل توسط مراکز تابعه وزارت علوم شده است ؛ این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر دستگاه های اجرایی کشور باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دستگاه ایرانی «کروماتوگرافی مایع با بازده بالا» رونمایی شد

سهم ۵۶ درصدی وزارت علوم در تولید علم ایران/ اختصاص ۲۳ درصد بودجه وزارت علوم به پژوهش

مزین شدن تقویم دانشگاهی ایران به روز «زنان در علم»/ بنیانگذاری جایزه ملی «مریم میرزاخانی» برای برترین‌های علوم پایه

فراخوان «اجرای ۳۰ سایت جامع الگویی ترویج کشاورزی زیستی» در ۱۶ استان کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها