- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزیدگان نهمین جشنواره ملی حرکت معرفی شدند

مراسم اختتامیه جشنواره ملی حرکت که از سوم مهر ماه در دانشگاه شهید باهنر کرمان آغاز شده بود، با حضور معاون فرهنگی و اجتماعي وزیر علوم و جمعی از مسئولان برگزار و از ۴ حوزه دانشگاه برگزیده، غرفه برگزیده، انجمن علمی فعال و انجمن علمی خلاق تقدیر شد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران در این مراسم دكترمحمد علی طاهر، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان در سخناني گفت: امروز دانشگاه شهيد باهنر کرمان به عنوان یک دانشگاه بزرگ در جنوب شرق کشور به خود می‌بالد که میزبان بزرگ ترین رویداد علمی کشور است.

وی افزود: دانشگاه شهيد باهنرکرمان بیش از ۱۴ هزار دانشجو دارد که بیش از یک هزار دانشجوی آن در رشته دکتری تخصصی و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو نیز در مقطع  کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.
دكتر طاهر خاطرنشان کرد: ما بیش از ۳۵۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه داریم که ۱۰۰ نفر آنها استاد تمام و ۱۴۰ نفر دانشیار و مابقی استادیار هستند.

وي خاطرنشان کرد: همچنین ما ۶۵ انجمن علمی دانشجویی داریم و ۱۸ کانون فرهنگی هنری، ۹ تشکل اسلامی، ۸۵ نشریه دارای مجوز و ۵ نشریه فعال نیز در دانشگاه فعالیت می‌کنند.
دكتر طاهر ادامه داد: خلاق‌ترین نیروها و دانشجویان در انجمن‌های علمی هستند و هرچه در جهت تقویت و توسعه انجمن‌های علمی بکوشیم، شایسته است.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: اگر می‌خواهیم از فرزندانمان افرادی کارآفرین و خلاق بسازیم باید از انجمن‌های علمی دانشگاه حمایت کنیم و زمینه فعالیت را برای آنها فراهم سازیم.
وی ادامه داد: خوشحالیم که نهمین جشنواره حرکت با استقبال دانشجویان سراسر کشور و با حضور شرکت‌های دانش بنیان کار خود را به پایان می‌رساند.

در ادامه این مراسم دكترمحمد صادق بصیری، معاون فرهنگی دانشگاه شهید باهنر کرمان و دبیر نهمین جشنواره حرکت گفت: در این جشنواره ۷۰۰ غرفه دانشجویی پر از ایده‌های نو و ۷۰ غرفه فن بازار فعالیت داشتند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی گفت: شعار این جشنواره در همین راستا با عنوان اقتصاد مقاومتی زمینه ساز شرکت‌های دانش بنیان انتخاب شد.

دکتربصیری در خاتمه اظهار داشت: امسال بیش از ۷۰ دانشگاه علوم پزشکی در این جشنواره با ما همراه بودند که امیدواریم سال‌های آینده شاهد حضور بیشتر و فعال‌تر دانشگاه‌های مختلف باشیم.

گفتنی است در این جشنواره در حوزه انجمن‌های علمی فعال ۱۹ انجمن برگزیده، ۲۸ انجمن شایسته تقدیر و ۴۸ انجمن شایسته تشویق شناخته شدند.

همچنین در بخش انجمن علمی خلاق ۵ انجمن برگزیده و ۴ انجمن به عنوان شایسته تشویق معرفی شدند.
غرفه‌های دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه جامع علمی- کاربردی و دانشگاه خوارزمی غرفه‌های برگزیده شناخته شدند و در بخش دانشگاه برگزیده از ۲ دانشگاه تهران و فردوسی مشهد به عنوان دانشگاه‌های برگزیده نهمین جشنواره حرکت تقدیر شد.

همچنین به هرکدام از انجمن‌های علمی در حوزه انجمن علمی برگزیده لوح تقدیر، لوح تندیس و مبلغ ۲میلیون تومان، در بخش انجمن علمی شایسته تقدیر۱/۵ میلیون تومان و شایسته تشویق ۵۰۰هزار تومان پرداخت شد.

در حوزه انجمن خلاق نیز به انجمن برگزیده یک‌میلیون تومان و به انجمن شایسته تشویق ۵۰۰هزار تومان اهدا شد.

انتهای پیام