- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پنجمین جلسه مشورتی بزرگترین گردهمایی دانشمندان یک درصد برتر جهان برگزار شد

پنجمین جلسه مشورتی کنگره یوسرن روز گذشته در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران کنگره یوسرن، نخستین و بزرگترین گردهمایی دانشمندان یک درصد برتر جهان است که ۱۸ تا ۲۰ آبان ماه (۸-۱۰ نوامبر) امسال به میزبانی ایران و در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

شبکه جهانی آموزش و پژوهش یوسرن، با هدف برداشتن مرزهای علمی و ارتباط گسترده و نزدیکتر دانشمندان، محققان و دانشجویان تمام رشته های علمی از سراسر جهان  به ابتکار دکتر نیما رضایی، متخصص ایمونولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران که خود از دانشمندان حاضر در فهرست دانشمندان یک درصد برتر پزشکی جهان است دی ماه سال ۹۴ پابه گذاری شد.

dsc_0824

این شبکه جهانی پس از تاسیس و ظرف مدت کمتر از یک سال افتخار عضویتت بیش از ۱۸۰ دانشمند یک درصد برتر و از جمله ۱۱ برنده جایزه نوبل را داشته است.همچنین ۳۲۹۴ استاد، محقق و دانشجو در مجموع ، عضو شبکه جهانی یوسرن هستند.

 

قانون یوسرن نیز تا کنون به امضای ۸۰ دانشمند و از جمله ۱۱ برنده نوبل رسیده و قرار است تا برگزاری کنگره در نوامبر امسال، این قانون به امضای۱۰۰ دانشمند برسد.

جایزه یوسرن نیز همزمان با روز جهانی علم به ۵ تن از محققان که دارای دستاورد تحقیقاتی بزرگ بوده اند اعطا خواهد شد. دستاورد تحقیقاتی برندگان این جایزه مورد تایید برندگان نوبل عضو شبکه جهانی یوسرن در کمیته داوری قرار گرفته و از این جهت دارای اهمیت زیادی هستند.

dsc_0791

درحال حاضر پنج نامزد نهایی جایزه یوسرن از بین بیش از ۵۰۰ نامزد اولیه معرفی شده و ۴۶ نامزد تایید شده در مراحل داوری، در پنج رشته اصلی علمی مشخص شده اند که این جایزه را روز ۱۰ نوامبر و همزمان با روز جهانی علم دریافت خواهند کرد.

شبکه جهانی آموزش و پژوهش یوسرن ضمن برگزاری ۱۳ سخنرانی در موضوعات مختلف علمی با دعوت از دانشمندان برجسته ایران و جهان، همچنین تا کنون موفق به امضای تفاهم نامه هایی با دانشگاه هایی از بلاروس، ترکیه، فرانسه، مونیخ، تاجیکستان، هانوفر،واشنگتن،اکراین و هاروارد و نیز ایجاد چندین دفتر در ایران و جهان شده است.

dsc_0836

در کنگره امسال یوسرن که با محوریت علم بدون مرز برگزار میشود ۵۰۰ دانشمند ، محقق و دانشجو از سراسر جهان حضور خواهند یافت.

سخنرانان این کنگره همگی از دانشمندان یک درصد برتر جهان و جمعی از نوبلیستها از جمله پروفسور جان گوردون، برنده نوبل پزشکی ۲۰۱۲ و کاشف سلولهای بنیادی القایی و پروفسورلوئیس نیرنبرگ، برنده جایزه آبل ۲۰۱۵  هستند.

کنگره یوسرن در سال ۲۰۱۸ در وین، ۲۰۱۹ در فرانسه و ۲۰۲۰ در تهران برگزار خواهد شد.

usern6

برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره تا کنون پنج جلسه مشورتی با دانشمندان یک درصد برتر عضو شبکه جهانی آموزش و پژوهش یوسرن به ترتیب در تهران، ترکیه، تهران، آمریکا و تهران برگزار شده است.

در این جلسات دانشمندان یک درصد برتر جهان درباره مسائل جاری علم بدون مرز و مباحث کنگره یوسرن بحث و تبادل نظر میکنند.

انتهای پیام