پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

برندگان «نوبل خنده‌دار» ۲۰۱۶ معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8195
یکشنبه، ۴ مهر، ۱۳۹۵ | 11:20

برندگان «نوبل خنده‌دار» ۲۰۱۶ معرفی شدند

بیست و ششمین مراسم سالانه جایزه نوبل مضحک (ایگ‌نوبل) به تازگی برگزار شد و ۱۰ پروژه عجیب که مردم را اول به خنده و سپس به تفکر وا می‌دارند،‌ به عنوان برنده انتخاب شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران این مراسم هر سال در ماه سپتامبر در دانشگاه هاروارد برگزار می‌شود و جوایز توسط برندگان جوایز نوبل واقعی به پروژه‌های برتر اهدا می‌شوند.

برندگان جوایز نوبل خنده‌دار ۲۰۱۶

بخش تولید‌مثل: احمد شفیق برای بررسی تاثیر شلوارهای پشمی، نخی یا پلی‌استر بر زندگی جنسی موش‌ها و  انجام آزمایشات مشابه بر روی انسان‌های مذکر.

۱-returntotheu

بخش اقتصاد: شِلاق فرگوسن، سار فوربز و مارک ایویز بر ای ارزیابی شخصیت استنباط شده از سنگها با استفاده از یک دیدگاه فروش و بازاریابی.

بخش فیزیک: هانسرودی وایلدرموث، پیتر مالک، سوزان اکسون، رابرت فراکاس، بالازس گریکس، رامون هگدوس،‌ جرجی کریسکا، میکالوس بلاهو و گابور هورواث برای کشف دلیل ضد خرمگس بودن اسب‌های سفید و همچنین دلیل جذب سنجاقک‌ها به سنگ قبرهای سیاه رنگ.

بخش شیمی:  شرکت فولکس‌واگن برای حل مشکل انتشارات بیش از حد کربن توسط خودروها از طریق تولید الکترومکانیکی انتشار کمتر در زمان آزمایش خودروها.

۳

بخش پزشکی: آندرس اشپرتگر، توماس مونته، کارینا پالزر و کریستوف هلمچن برای کشف این مساله که خارش در یک سمت بدن با نگاه کردن به آینه و خاراندن بخش متضاد آن ناحیه درمان می‌شود.

بخش زیست‌شناسی: چارلز فاستر برای زندگی در حیات وحش به عنوان یک پرنده، روباه، گوزن، سمور و گورکن در زمان‌های مختلف و توماس تاوایتز برای تولید اندام مصنوعی به منظور دستیابی به ویژگی‌های حرکتی یک بز  برای زندگی در تپه‌ها.

بخش روانشناسی: برونو ورشوره، کریستینا سوچونزکی، گوردوم لوگان،‌مارتن دی شریور و اِوِلین دبی برای پرسش از ۱۰۰۰ دروغگو در مورد زمان‌های دروغ گفتن آن‌ها و تصمیم‌گیری در مورد راست بودن پاسخ‌های این افراد.

بخش صلح: جاناتان فوجلسانگ، درک کوهلر،‌ناتانیل بار،‌جیمز آلن چین و گوردون پنیکوک برای انجام مطالعه‌ای با عنوان ” در پذیرش و تشخیص مزخرف عمیق دروغین”.

۲

بخش ادبیات: فردریک سجوبرگ برای تولید یک زندگینامه سه جلدی در مورد لذت جمع‌آوری مگس‌ها به شکل مرده یا زنده.

 بخش  شناختی: کوهی آداچی و آتسوکی هیگاشیاما برای بررسی اختلاف دید اجسام در زمان نگاه کردن به آن‌ها به شکل خمیده از میان پاها.

رقابت نویل مضحک شامل تحقیقات سالانه دور از ذهن است و سازمان علمی تخیلی هاروارد-رادکلیف و دانشجویان انجمن فیزیک، از آن حمایت می‌کنند.

از سال ۱۹۹۱ این رقابت سالانه ۱۰ پروژه برتر را اعلام می‌کند. بسیاری از برندگان در این مراسم فرصت پیدا می‌کنند خیلی کوتاه به مدت پنج دقیقه در مورد پروژه‌های خود توضیح داده و به پرسش‌ها پاسخ دهند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه نوبل فیزیک به سه اخترفیزیکدان رسید

تنها هفت «ژن خوب» در بین ۹۲۲ برنده جایزه نوبل!

نوبل پزشكي ۲۰۱۷ به سه دانشمند آمريكايي رسيد

نخستین گردهمایی دانشمندان یک درصد برتر جهان در ایران برگزار شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها