- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

شيميدان برگزیده کشور در گرایش آلی معرفی شد

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد به دلیل فعالیتهای آموزشی و پژوهشی موثر از طرف انجمن شیمی ایران به عنوان شیمیدان برجسته سال ۹۵ در گرایش شیمی آلی انتخاب شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مهدی بکاولی در بيست و چهارمين سمينار تخصصی شيمی آلی ایران که شهریورماه در دانشـگاه شهيد مدنی آذربایجان برگزار شد، معرفی و تقدیر شد.

ترجمه هشت کتاب، اجرای پروژه های صنعتی متعدد و ارائه بیش از ۳۰۰ مقاله در نشریات و کنفرانس‌های علمی داخلی و خارجی از جمله دستاوردهای علمی این استاد شیمی آلی است که زمینه اصلی تحقیقات وی، سنتز طیف وسیعی از ترکیبات هتروسیکلی دارای خواص ضد باکتری، ضد سرطان و مهار کننده آنزیمی است.

دکتر بکاولی که متولد اسفندماه ۱۳۲۷ در مشهد است دوره لیسانس را در رشته شیمی در دانشگاه فردوسی گذرانده و پس از مدتی فعالیت در دانشگاه رازی کرمانشاه جهت ادامه تحصیل به انگلستان اعزام شد.

وی پس از گذراندن دوره فوق لیسانس و دکتری در رشته شیمی آلی در دانشگاه سالفورد در سال ۱۹۸۰ به ایران بازگشت و مدتی را به عنوان مدیر عامل کارخانه پلاستیک مجموعه ماهی دشت فعالیت کرد و مجدد جهت انجام تحقیقاتی از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۴ به مالزی مهاجرت کرد و در یک مرکز تحقیقاتی دارویی فعالیت داشت. دکتر بکاولی از سال ۱۳۶۴ به صورت حق التدریس و پس از چند سال به عنوان عضو هیات علمی رسمی در دانشگاه فردوسی فعالیت دارد.

انتهای پیام