پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

مؤسسه «رازی»: تنها مرکز تولید جیره غذایی استاندارد حیوانات آزمایشگاهی هستیم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8108
شنبه، ۳ مهر، ۱۳۹۵ | 14:15

مؤسسه «رازی»: تنها مرکز تولید جیره غذایی استاندارد حیوانات آزمایشگاهی هستیم

رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: این موسسه تنها مرکز تولید کننده غذای استاندارد برای حیوانات آزمایشگاهی در کشور است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر روزبه فلاحی با اشاره به اینکه موسسه رازی بزرگترین تولید کننده حیوانات آزمایشگاهی در کشور است، اظهار کرد: در این موسسه علاوه بر پرورش و تکثیر حیوانات آزمایشگاهی، از حدود ۵۰ سال گذشته تاکنون غذای استاندارد برای این حیوانات تولید می شود.

وی گفت: مراکز دیگری هم در زمینه تولید غذای این حیوانات فعالیت دارند اما موسسه رازی تنها مرکزی است که جیره های غذایی استاندارد تولید می کند و علاوه بر تامین نیاز این موسسه، مراکز تولیدی، تحقیقاتی، دانشگاهی و آزمایشگاهی فراوانی در سراسر کشور متقاضی این تولیدات برای حیوانات مورد استفاده در فعالیت های تحقیقاتی خود هستند.
دکتر فلاحی با اشاره به نصب و راه اندازی دستگاه پِلِت ساز نسل جدید در موسسه رازی طی سال گذشته یادآور شد: این دستگاه با ظرفیت تولید پنج تن در ساعت علاوه بر جلوگیری از هدر رفتِ غذایی، کیفیت پلت (غذای حیوانات آزمایشگاهی) را هم ارتقا بخشیده است.

به گفته وی به کمک دستگاه جدید می توان تا ۵۰ برابر حجم کنونی، غذای مخصوص حیوانات آزمایشگاهی تهیه کرد.
رئیس بخش تحقیق، تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی تولید پلت پرچرب را از دیگر اقدامات این بخش نام برد و گفت: تولید این محصول که بیشتر مورد مصرف در تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی است به شرایط و دستگاه های خاصی نیاز دارد که ما در موسسه رازی با تغییر فرمولاسیون و ایجاد تغییراتی در دستگاه های غذا ساز توانستیم آن را تولید کنیم.

وی یادآور شد: این محصول به عنوان فرآورده ای جدید تولید و کُد گذاری شده است.

دکتر فلاحی همچنین از تهیه و تولید جیره های سفارشی ویژه مراکز تحقیقاتی در این موسسه خبر داد و گفت: این جیره ها مطابق با سفارش مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی و دانشگاه ها و بر اساس نیاز این مراکز تولید می شود.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از موسسات تحقیقاتی و دانشگاهی کشورمان، جیره های غذایی مناسب حیوانات آزمایشگاهی مورد استفاده در آزمایش های خود را از طریق موسسه رازی تامین می کنند.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

کاهش رنج و کشتار حیوانات آزمایشگاهی با چراغ سبز FDA/الزامی بودن آزمایشات حیوانی برای تست انسانی داروها لغو شد

علوم پزشکی تهران:تنها دانشگاه دارای کوره استاندارد سوزاندن اجساد حیوانات آزمایشگاهی هستیم/اعتراضی باشد باید اجساد را درفاضلاب یا جلوی دانشکده قراردهیم!

موفقیتی بزرگ در دفاع از حقوق حیوانات/ممنوعیت آزمایش و تشریح جانداران در مدارس ابلاغ شد

در دانشگاه تهران راه‌اندازی شد: آزمایشگاه تجربی و بخش تکثیر و نگهداری حیوانات آزمایشگاهی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها