پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

نخستین کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی برگزار می‌شود/ ۷۵ درصد افراد به درمان‌های هیپنوتیزم عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8087
شنبه، ۳ مهر، ۱۳۹۵ | 11:42

نخستین کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی برگزار می‌شود/ ۷۵ درصد افراد به درمان‌های هیپنوتیزم عکس‌العمل مثبت نشان می‌دهند

رئیس انجمن هیپنوتیزم ایران گفت: کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هفتم تا نهم مهر ماه امسال در این شهر برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر مهدی فتحی افزود: بر اساس گزارش انجمن جهانی هیپنوتیزم تاکنون هیچ کنگره ای ویژه کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی در سطح جهان برگزار نشده است.

وی ادامه داد: در کنگره جهانی هیپنوتیزم در دندانپزشکی ۵۰۰ نفر از دندانپزشکان، متخصصان علوم دندانی و سایر متخصصان رشته های مرتبط نظیر بیهوشی، روانپزشکان و روانشناسان از داخل و خارج ایران حضور خواهند داشت.

ريیس انجمن هیپنوتیزم ایران، شمار میهمانان خارجی این کنگره را ۵۵ نفر ذکر و بیان کرد: برجسته ترین متخصصان علم هیپنوتیزم دنیا از آلمان، سوئیس، سوئد، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، دانمارک، اسکاتلند، اندونزی و اتریش در کنگره هیپنوتیزم در دندانپزشکی در مشهد شرکت می کنند.

وی گفت: در طول سه روز برگزاری کنگره ۴۵ سخنرانی، ۱۲ کارگاه آموزشی و یک میزگرد با موضوع اخلاق و کاربرد هیپنوتیزم در دندانپزشکی ارائه خواهد شد.

دکتر فتحی افزود: کارگاههای آموزشی هیپنوتیزم در کشیدن دندان، هیپنوتیزم در درمان ریشه و هیپنوتیزم در دندانپزشکی اطفال از دیگر برنامه های این کنگره هستند.

وی هدف از برگزاری کنگره را آشنایی دندانپزشکان با کاربردهای علم هیپنوتیزم در درمان عنوان و بیان کرد: هیپنوتیزم نقش مهمی در مدیریت و کاهش درد، مقابله با ترس از تزریق در دندانپزشکی، کنترل دندان قروچه، استفاده نکردن از داروهای بی حسی و فوايد آن در دندانپزشکی اطفال دارد.

ريیس انجمن هیپنوتیزم ایران ادامه داد: در این کنگره علاوه بر ارائه جنبه های جراحی پیرامون کاربرد هیپنوتیزم در درمان دندانپزشکی، جنبه های روانشناختی نگرشهای هیپنوتیزمی در دندانپزشکی نظیر طراحی مطب و ارتباط با بیمار نیز ارائه خواهد شد.

وی همچنین ایران را از قطبهای هیپنوتیزم در سطح جهان ذکر و بیان کرد: ريیس انجمن جهانی هیپنوتیزم و ريیس انجمن هیپنوتیزم اروپا نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

دکتر فتحی همچنین گفت: ۷۵ درصد افراد به درمانهای هیپنوتیزم عکس العمل مثبت نشان می دهند و در حدود ۲۵ درصد افراد نظیر عقب ماندگان ذهنی، مبتلایان به افسردگی و آلزایمر به درمانهای هیپنوتیزم پاسخ خوبی نمی دهند و یا برایشان عارضه دارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

دکتر برجیان از پیشگامان دندانپزشکی اطفال در ایران درگذشت

دستیابی محققان ایرانی به تکنیک تشخیص بیماری شبه‌سل

در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محقق شد: تولید سه کپسول گیاهی موثر بر سیستم گوارش و کبد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها