جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

رییس دانشگاه تهران: خالی ماندن صندلی‌ها در دانشگاه‌های سطح یک کشور مصداق ندارد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:8040
پنج شنبه، ۱ مهر، ۱۳۹۵ | 16:45

رییس دانشگاه تهران: خالی ماندن صندلی‌ها در دانشگاه‌های سطح یک کشور مصداق ندارد

رییس دانشگاه تهران گفت: خالی ماندن صندلی‌ها و ظرفیت دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های سطح یک کشور مصداقی ندارد و هنوز رقابت واقعی و اصلی بر سر صندلی‌های همین دانشگاه‌های سطح یک و تراز اول کشور است.

به گزارش دیده بان علم ایران محمود نیلی احمدآبادی در دهمین نشست اجلاس رؤسای دانشگاه‌های سطح یک کشور  که با حضور  دوازده رییس دانشگاه تراز اول کشوری در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: افزایش کیفی و کمی مقالات تولید شده، ارتباط با صنعت، کشاورزی و دولت، ارتباط بین‌المللی با دانشگاه‌های تراز اول جهانی و همفکری برای هدایت ۵ دانشگاه برتر کشور به جمع ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا که از برنامه‌های وزارت علوم است، از اهداف و فلسفه اصلی این نشست است.

رییس دانشگاه تهران افزود: افتخارات بزرگی در این دانشگاه‌ها وجود دارد و بسیاری از مدیران کشوری و بزرگان و افراد افتخارآمیز امروز کشور از دل همین دانشگاه‌ها بیرون آمده‌اند و چه بسا مدیران آینده کشور، امروز در همین دانشگاه‌ها مشغول تحصیل هستند و در مجموع کیفیت علمی این دانشگاه‌ها مقارن با کیفیت علمی، عملیاتی و مدیریتی کشور است.

نیلی احمدآبادی گفت: باید از ظرفیت دانشگاه‌ها برای حل مشکلات و مسائل کشور استفاده کرد. برای مثال اصفهان دچار مشکلات آبی بسیار شدیدی است و این چالش بدون حمایت و کمک دانشگاه‌های اصفهان حل نخواهد شد. مشکلاتی که نه تنها مختص به اصفهان، بلکه ملی و جهانی هستند و فاجعه تغییر اقلیم اگر اتفاق بیفتد، دامان تمام دنیا را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر تمام سازمان‌ها و دستگاه‌ها به صوت جدی به همکاری با دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها روی آورده اند. چرا که متوجه شده‌اند بسیاری از این مشکلات که امروز جهان با آنها دست به گریبان است، روزی توسط دانشگاه‌ها گفته شده بود و همینطور مشکلاتی که امروز دانشگاه‌ها پیش‌بینی می‌کنند، ممکن است فردا اتفاق بیفتد.

رییس دانشگاه تهران افزود: سازمان‌ها به تنهایی قادر به رفع مشکلات نیستند و کشوری همچون ایران با افق بلند اهدافش، باید دانشگاه‌ها را در مسیر اهداف به کار ببندد. اما مساله اینجاست که دانشگاه‌های کشور جدای از تلاش برای بهبود و رشد داخلی، چگونه با دیگر دانشگاه‌ها و سازمان‌ها در ارتباط باشند.

نیلی احمدآبادی گفت: خالی ماندن صندلی‌ها و ظرفیت دانشگاه‌ها در دانشگاه‌های سطح یک کشور مصداقی ندارد و هنوز رقابت واقعی و اصلی بر سر صندلی‌های همین دانشگاه‌های سطح یک و تراز اول کشور است و نگرانی از این بابت وجود ندارد؛ اما نگاه به دانشگاه‌ها امروز یک نگاه مقطعی و کوتاه نیست و همه دانشگاه‌ها باید با تمام توان علمی مشکلات کشور را بررسی کنند. نگاه امروز مشارکت جدی دانشگاه‌ها در پیشبرد اهداف دولت است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس دانشگاه تهران: مهندس معین فر الگویی تمام عیار برای جوانان است

نظر رییس دانشگاه تهران درباره ارتباط موضوع رساله دکتری با مهاجرت

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها