پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

اشتراک‌گذاری تصاویر ماهواره‌ای ایران و هفت کشور آسیایی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7903
چهارشنبه، ۳۱ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:23

اشتراک‌گذاری تصاویر ماهواره‌ای ایران و هفت کشور آسیایی

ایران و هفت کشور آسیایی تصاویر ماهواره‌ای خود را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران ، اشتراک‌گذاری تصاویر ماهواره‌ای ایران و هفت کشور چین، بنگلادش، مغولستان، پاکستان، تایلند، ترکیه و پرو در پی اجرای پروژه «دیتا شیرینگ ماهواره‌ای» صورت می‌گیرد که امکان اشتراک‌گذاری داده‌های ماهواره ای در میان کشورهای عضو سازمان همکاریهای فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) را فراهم می‌کند.

دیتاشیرینگ ماهواره‌ای دارای قابلیت­های پیشرفته‌ای است و صرفا برای محدوده جغرافیایی هر کشور فراهم خواهد بود و می­‌تواند امکانات کاربردی متعددی را برای کشورهای عضو این سازمان فراهم کند.

index

سازمان همکاری‌های فضایی آسیا اقیانوسیه از سال ۲۰۰۸ با حضور هشت کشور ایران ، چین بنگلادش مغولستان،‌پاکستان،‌تایلند و ترکیه با هدف همکاری‌های مشترک در حوزه فضایی تشکیل شده است.

تصمیم یاد شده نیز در خلال برگزاری دهمین اجلاس شورای سران سازمان همکاری­های فضایی کشورهای آسیا-اقیانوسیه (اپسکو) که ۱۶-۱۸ شهریور ۹۵ در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، اعلام شد.

به گفته محسن بهرامی، رئیس سازمان فضایی ایران و رییس این اجلاس، پروژه  اشتراک گذاری داده های ماهواره ای کشورهای عضو اپسکو (دیتا شیرینگ) تاکنون پیشرفت مناسبی داشته و داده ها و دیتای بسیار غنی که در مرکز فضایی ماهدشت موجود است، می‌تواند در سطح بین المللی مطرح و کاربردی باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استارتاپ ماهواره ای دانشجویان صنعتی شریف در خدمت کشاورزی

تازه ترین تصاویر سازمان فضایی ایران از منطقه زلزله زده/ نقشه ماهواره ای جابه جایی پوسته زمین در ایران و عراق

تدوین سند اقدام مشترک به کارگیری فناوری های فضایی در بخش کشاورزی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها