جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

كنفرانس جهانی انجمن بين‌المللی مؤسسات و پارك‌هاي علم و فناوري برگزار شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7892
چهارشنبه، ۳۱ شهریور، ۱۳۹۵ | 10:11

كنفرانس جهانی انجمن بين‌المللی مؤسسات و پارك‌هاي علم و فناوري برگزار شد

كنفرانس جهاني انجمن بين‌المللي مؤسسات و پارك‌هاي علم و فناوري (IASP) با حضور معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم تحقيقات و فناوري و تعدادي از روساي پارك‌هاي علم و فناوري ايران روز گذشته در شهر مسكو پايتخت كشور روسيه آغاز به كار كرد.
به گزارش دیده‌بان علم ایران در اين كنفرانس، لويي سانز رييس انجمن بين‌المللي موسسات و پارك‌هاي علم و فناوري (IASP) ضمن خير مقدم به شركت‌كنندگان از اهميت اين انجمن جهاني براي پيشرفت فناوري دنيا سخن گفت و افزود: بيش از ۴۰۰ پارك و موسسات فناوري از ۷۰ كشور دنيا عضو اين انجمن هستند و در اين موسسات فناوري حدود ۱۵۰ هزار شركت فناوري عضويت دارند و اين نشانه اهميت اين انجمن در سطح دنيا است.
نخست وزير روسيه نيز در جمع شركت‌كنندگان كنفرانس جهاني انجمن بين‌المللي موسسات و پارك‌هاي علم و فناوري (IASP)  درخصوص نقش و اهميت فناوري در دنياي جديد سخن گفت.

ديميتري مدودف در اين كنفرانس جهاني به نقش فناوري در توسعه كشورها اشاره كرد و گفت در دنياي امروزي اساس توسعه پايدار كشورها از مسير فناوري مي‌گذرد و نمونه بارز آن كشورهايي همچون چين، كره جنوبي و برخي كشورهاي اروپايي هستند كه از طريق پرداختن به فناوري به سرعت مسير توسعه را طي كردند.

رييس جمهور سابق روسيه به رسالت و نقش پارك‌هاي علم و فناوري در توسعه فناوري دنيا اشاره كرده و افزود: ضرورت دارد حمايت و پشتيباني لازم از پارك‌هاي فناوري بعمل آيد و در بحث‌هاي مربوط به سرمايه‌گذاري، مديريتي، بازاريابي و ارتباط با دانشگاه‌ها و مراكز دانشگاهي، پارك‌هاي علم و فناوري تقويت شوند . هرچه در اين زمينه سرمايه گذاري انجام گيرد باز هم كم است و در صورت سرمايه گذاري مناسب فرزندان ما و نسل آينده بيمه خواهند شد.

۹۲d96f87-491c-4009-b3dd-4a954433883e

وي ادامه داد: انجام اين عمل قطعا سرمايه گذاري خوبي براي فرزندان ما محسوب مي‌شود و اين امر رسالت دولت‌ها را سنگين‌تر مي‌سازد  تا با حمايت لازم زمينه توسعه را فراهم کنند.

در ادامه ويكلرگ رييس بنياد فناوري اسكولكواي روسيه ضمن  استقبال از حضور نمايندگان فناوري دنيا گزارش مختصري از وضعيت فناوري روسيه ارايه كرد.

همچنين معاون شهردار مسكو در سخناني برگزاري كنفرانس IASP در شهر مسكو را از افتخارات شهر مسكو دانست و ضمن اشاره به قابليت‌هاي انجمن بين‌المللي پارك‌هاي فناوري دنيا و تعداد پارك‌ها و شركت‌هاي عضو به تمايل كشور روسيه بر نقش‌آفريني و حضور موثر در عرصه فناوري اشاره كرد و برگزاري اين كنفرانس در شهر مسكو انگيزه روسيه را براي حضور در عرصه‌هاي فناوري دنيا بيشتر خواهد كرد.

در ادامه ساكو تومينن (Saku Tuominen ) از سرمايه گذاران خصوصي و فعالان موفق حوزه فناوري كشور فنلاند مدلي  را از نحوه برنامه‌ريزي، سرمايه گذاري، آموزش، آينده نگري و موفقيت در عرصه فناوري ارايه كرد و مراحل برنامه ريزي برروي تبديل ايده به فناوري و تجاري سازي دستاوردهاي فناورانه را براي شركت كنندگان تشريح كرد.

a6b33c037ea4a9c74e8e9fdb63d9b536

در اين كنفرانس علاوه بر روساي پارك‌هاي علم و فناوري از جمله دكتر مهدي كشميري، رييس شهرك علمي تحقيقاتي اصفهان، دكتر پيري مدير كل امور فناوري وزارت عتف، دكتر واشقاني فراهاني معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي، دكتر احمد غلامي رايزن علمي ايران در كشور روسيه، دكتر حسن خوش قلب مشاور معاون و رييس حوزه معاونت پژوهش و فناوري وزارت علوم  و دكتر مصطفي كريميان اقبال مدير كل پارك‌هاي علم و فناوري غرب آسيا و شمال اروپا نيز حضور داشتند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

رییس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران : ارتباط با شبکه علمی جهانی هموار می‌شود

کنگره بین المللی اخلاق در علوم و فناوری برگزار می شود

تدوین برنامه جامع همکاری‌های بین‌المللی هوایی ایران

ایرانی‌ها چند مقاله در مجلات چارک اول ۲۰۱۶ دنیا داشتند؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها