جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

طرح پایلوت نظام ملی زیست‌ فناوری دانش‌آموزی در حال اجراست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7792
دوشنبه، ۲۹ شهریور، ۱۳۹۵ | 10:27

رئیس گروه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست فناوری گفت: طرح پایلوت نظام ملی زیست فناوری در کشور آغاز شده است و در یکی از استان های شمالی به عنوان طرح پایلوت در حال اجراست.

به گزارش دیده‌بان علم ایران سید مهدی سیدی اظهار کرد: در مدت زمان محدود اجرای این طرح تاکنون نتایج مطلوبی به‎دست آمده و همگرایی بین ستاد توسعه زیست­ فناوری، اداره‌ کل آموزش و پرورش مازندران، شهرداری، خیرین و سایر مراکز علمی و آموزشی استان سبب کسب نتایج مطلوب شده است.

سیدی با بیان اینکه در این طرح ملی به دانش و صنعت توجه ویژه شده است، تصریح کرد: در این بخش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به موضوع  فناوری و وزارت آموزش و پرورش به امور علمی توجه داشته و این دو امر در کنار هم توانسته مفید و کارساز باشد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بسیاری از مطالب سنگین زیست‌ فناوری ساده شده است، بیان کرد: کتاب‌های آموزشی برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شد تا با گذراندن دوره‌های تئوری و عملی علاوه بر فعالیت درسی در امور پژوهشی تلاش داشته باشند.

وی با اعلام اجرا شدن برنامه تقویت و حمایت از زیرساخت‌های زیست‌ فناوری برای مازندران و شهرستان آمل، افزود: تعدادی از دستگاه‌ها و تجهیزات لازم برای پژوهش به مازندران اختصاص می‌یابد تا با استفاده از این تجهیزات دانش‌آموزان بتوانند بیشتر در امور علمی و پژوهشی تلاش بیشتری داشته باشند.

رئیس گروه آموزش و ترویج ستاد توسعه زیست‌ فناوری با اعلام اینکه تاکنون ۱۴۰ دانش‌آموز از شهرهای استان مازندران در زمینه زیست‌فناوری فعالیت دارند، گفت: دانش‌آموزان هر سه مقطع در این شهرستان در حال سپری کردن آموزش‌های لازم هستند.

 

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

انتظار سه ماهه پنبه تراریخته سه ساله شد/تاکید جامعه بیوتکنولوژی بر تسریع روند تولید محصولات تراریخته

در قطعنامه همایش بیوتکنولوژی تاکید شد: تسریع روند قانونی صدور مجوز رهاسازی محصولات تراریخته و ویراسته/آزادی سریع چهره تاثیرگذار بیوتکنولوژی ایران از بازداشت آمریکا

موفقیتی بزرگ در دفاع از حقوق حیوانات/ممنوعیت آزمایش و تشریح جانداران در مدارس ابلاغ شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها