- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

برگزیدگان مسابقات ملي روباتيك خيام معرفی شدند

چهارمين دوره مسابقات ملي رباتيك خيام با معرفي برگزيدگان در نيشابور پايان يافت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مسابقات ملي روباتيك خيام در مدت سه روز و با شركت ۷۰۰ نفر درقالب ۱۶۳ تيم در دانشگاه آزاد اسلامي واحد نيشابور براي چهارمين سال متوالي برگزار شد.

جعفر سعيدي،‌ رئيس دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور در اختتاميه اين مسابقات با تاكيد بر نقش علم روباتيك در صنعت جهان، خاطرنشان كرد: روباتيك علمي درحال توسعه است كه درآينده يكي از ۱۰ صنعت برتر جهان خواهد بود و اين علم تلفيقي از مكانيك، برق و كامپيوتر است.

وی افزايش بهره‌وري، سرعت و دقت در صنايع و نیز كاهش آسيب ها و خطاهاي انساني را از مزاياي رشد روباتيك خواند و افزود: بايد با تامين منابع مالي و ايجاد مراكز و كانون هاي روباتيك به پيشرفت اين فناوري كمك كرد.
وي ادامه داد: طي هماهنگي با كميته ملي روبوكاپ مقرر شد تيم هاي برگزيده مسابقات ملي روباتيك خيام به طور مستقيم به مسابقات روبوكاپ ايران اوپن راه يابند.
داوود ثمري مدير كل توسعه فناوري و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامي نیز اظهار داشت: مسابقات رباتيك خيام توانسته است جايگاه خود را در بين دانشجويان و محققين اين رشته پيدا كند و ما نيز تلاش مي كنيم براي بهبود و بين المللي كردن جايگاه آن تلاش كنيم زيرا اين توانايي در نيشابور وجود دارد.
۶۳۶۰۶۳۳۱۱۷۷۷۳۲۷۶۲۱
وي تصريح كرد: حضور صنايع دفاع در اين رقابت ها طي سال آتي و استفاده از تجربيات آن ها در كنار كمك به رفع نيازهاي اين بخش از كشور در سال هاي آینده مي تواند هر چه بهتر ربات ها را صنعتي و كاربردي كند.
ثمري تاكيد كرد: يكي از ويژگي هاي مسابقات رباتيك خيام دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور حضور و همراهي صنايع است كه نويد كمك و صنعتي سازي ربات ها را در صورت ايجاد اعتماد در بين مسئولين آن ها خواهد داد.
عليرضا مهرآذين، معاون پژوهشي دانشگاه آزاد نيشابور نيز خطاب به شركت كنندگان مسابقات ملي روباتيك خيام گفت: یکایک شما ستاره هاي مجموعه روباتيك كشور هستيد.
وی افزود: كشور ما در ۱۰ سال گذشته به لحاظ توليد علم ، پيشرفت هاي شاياني داشته و اكنون در رتبه يك تولید علم خاورميانه و ۱۵ جهان قرار دارد اما در توليد فناوري و پيوند علم به صنعت پيشرفت شاياني نداشتيم كه اين يك نقطه ضعف براي ماست.
بهرامی افزود :چهارمين دوره مسابقات ملي روباتيك خيام با شركت ۷۰۰ نفر در قالب ۱۶۳ تيم و در ۸ رشته در دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور برگزارشد.
 
معرفی تیمهای برگزیده مسابقات روباتیک خیام
%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b1%d9%87%d9%85%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d9%82%d8%a7%d8%aa%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%aa%db%8c%da%a9%d9%87%da%af%d9%85%d8%aa%d8%a7
ليگ عمود پرواز
مقام اول: تيم خيام – نيشابور
مقام دوم: تيمR۲LAB -اصفهان
مقام سوم: تيم پرسيس
ليگ نمايشي:
مقام اول : تيم خيام – نيشابور
مقام دوم: تيمLAUM -مشهد
مقام سوم: تيم كاوش
ليگ پرنده سرعتي:
مقام اول: تيم خيام – نيشابور
مقام دوم: تيم شاهين – بيرجند
مقام سوم: تيمREP۲ -تهران
۶۳۶۰۶۳۳۱۱۷۷۷۳۲۷۶۲۱
ليگ مين ياب هوشمند:
مقام اول: تيم خيام – نيشابور
مقام دوم: تيم سانا – كرمانشاه
مقام سوم : تيم سبحان – نيشابور
ليگ جنگجوي سنگين وزن:
مقام اول: تيم علوم و تحقيقات تهران
مقام دوم: تيم گيتا باتري – تهران
مقام سوم: تيم خيام – نيشابور
ليگ گلادياتور: 
مقام اول : تيم سبحان – نيشابور
مقام دوم: تيم روبونيت ۳
۶۳۵۷۷۱۲۶۴۴۹۸۶۴۰۴۸۷
ليگ جنگجوي سبك وزن:
مقام اول : تيم اس – گناباد
مقام دوم: تيم MI۲
مقام سوم: تيمMI۴
ليگ ماز (رهياب) برابر راي داوران هيچ يك از تيمها حائز امتياز لازم براي كسب مقام اول و دوم نشد و مقام سوم به تيم سانا – كرمانشاه اختصاص يافت.
انتهای پیام