- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

لزوم حضور فعال ایران در بازار بین‌المللی طب بازساختی

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری گفت: با توجه به این که طب بازساختی در دنیا رونق خوبی یافته است، باید زمینه حضور فعال ایران در بازار بین‌المللی طب بازساختی را فراهم کنیم.
به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مصطفی قانعی اظهار کرد: در ایران ظرفیت های بسیار ارزشمندی در زمینه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی وجود دارد که می توان با اعمال مدیریت صحیح و راهبری هوشمندانه از این ظرفیت ها به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.
وی افزود: می‌توانیم زمینه حضور فعال در بازار جهانی را  در این زمینه فراهم کنیم زیرا مطالعات بانک های اطلاعاتی و بازار فناوری های سلامت بیانگر رونق این حیطه طی دهه آینده است.
قانعی افزود: راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی پزشکی بازساختی یکی از مهمترین زیرساخت ها در جهت انتشار آخرین اخبار و تازه ها،ظرفیت ها، فرصت های تحصیلی، مقالات، مجلات وانجمن ها در سطح ملی بوده که به همت همکاران و حمایت ستاد زیست فناوری و ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری طراحی و راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: کارگروه طب بازساختی به عنوان یکی از مهمترین جایگاه های حمایتی و تصمیم سازی می تواند نقش بسیار مهمی در زمینه توسعه این دانش راهبردی باشد.

انتهای پیام