- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

طراحی دستگاه شبیه‌ساز آزمایشگاهی توسط محققان دانشگاهی

دانشجویان واحد علوم تحقیقات موفق به طراحی و ساخت دستگاه آموزشی با هدف تسهیل در روند شبیه سازی شدند و نمونه آزمایشگاهی را به نمونه صنعتی تبدیل کردند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به گفته سازندگان، این دستگاه شبیه‌ساز آزمایشگاهی برای انتقال مفاهیم ابزار دقیق اتوماسیون صنعتی، PLC و سیستم های هیدرولیک و پنوماتیک طراحی شده است.

به گفته این محققان انواع سنسورهای عملکرد پنوماتیکی و الکتریکی به همراه انواع کنترل کننده های صنعتی از قبیل PLC  و کارت ارتباط داده در این دستگاه بکار گرفته شده است.

علاوه بر این تجهیزات امکان آموزش شبکه صنعتی و مانیتورنیگ صنعتی با استفاده از HMI و سایر تجهیزات حوزه اتوماسیون از دیگر مزایای این دستگاه بشمار می‌رود.

این دستگاه دارای کاربرد و ویژگی هایی همچون طراحی تمامی تجهیزات آموزشی آزمایشگاهی بر اساس سر فصل های مصوب جدید وزارت علوم، برگزاری دوره های آموزشی اتوماسیون صنعتی و ابزار دقیق، امکان طراحی و ساخت سفارشی، طراحی ماژول، قابلیت کنترل و مانیتورینگ از طریق کامپیوتر است.

توانایی تجهیزکردن دانشگاه ها و مراکز آموزشی و همچنین تولید تجهیزات خاص در حوزه مهندسی برق برای مراکز تحقیقاتی پژوهشکده ها و ارائه کیفیت ساخت مناسب و خدمات پس از فروش از دیگر قابلیت های این دستگاه است.

انتهای پیام