جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

با ۶ ویژگی نسخه‌ جدید آیفون آشنا شوید

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7551
شنبه، ۲۷ شهریور، ۱۳۹۵ | 08:41

با ۶ ویژگی نسخه‌ جدید آیفون آشنا شوید

آیفون ۷ و ۷ پلاس اپل هفته گذشته پس از شایعات بسیار با چندین امکان جدید ارائه شد که مهمترین آنها، حذف جک هدفون بود

به گزارش دیده‌بان علم ایران شرکت اپل به رسم هر سال، در سپتامبر امسال نیز طی مراسم ویژه‌ای به معرفی طیفی از محصولات جدید خود پرداخت که آیفون ۷ و ۷ پلاس در کانون آن بودند. با توجه به کاهش فروش آیفون ۶ و ۶ اس و نقش مهمی که این نسخه از گوشی در تامین درآمدهای اپل دارد، این شرکت تلاش کرد تا با عرضه ویژگی‌های خاص برای محصولات جدیدش، در بازار مصرف شور و هیجان ایجاد کند.

۱- حذف جک هدفون

مهم‌ترین ویژگی آیفون جدید، حذف جک هدفون از روی گوشی‌هاست. یعنی دیگر برای گوش دادن به موسیقی، نیازی به سیم و اتصال آنالوگی که با جک فلزی فراهم می‌شد وجود نخواهد داشت و هدفون‌ها از طریق بلوتوث یا پورت «لایتنینگ» به گوشی متصل می‌شوند.

به گفته کارشناسان، اپل قصد دارد با این کار سبک زندگی جدیدی را تعریف کند. در بسته آیفون‌های جدید، آداپتوری برای تبدیل وجود دارد تا کاربران بتوانند همچنان در دوران گذار از هدفون‌های قدیمی خود استفاده کنند. اپل هدفون‌های بی‌سیم دیگری هم تولید کرده که از اواخر اکتبر با قیمت ۱۵۹ دلار عرضه خواهد کرد. این هدفون‌ها با شارژ کامل که فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد، تا پنج ساعت کار خواهند کرد.

۲- اولین آیفون‌های ضدآب و ضدخاک

پیش از این شرکت‌های سونی و سامسونگ گوشی‌های با خاصیت ضد آب تولید کرده بودند، اما نسخه‌های قدیمی آیفون از این ویژگی برخوردار نبودند. اکنون دیگر آب و باران نمی‌تواند آیفون را فلج کند یا برای همیشه از کار بیندازد.

۳- افزایش چشمگیر کیفیت دوربین‌ها

ویژگی‌های اپتیکال آیفون‌های جدید قابل ستایش است. در هر دو آیفون جدید امکان ثابت‌سازی تصاویر اضافه شده است، یعنی عکس‌ها شفاف‌تر شده و وضوح آنها حتی در شرایط کم‌نور بسیار بالاتر خواهد بود. آیفون ۷ پلاس دارای دوربین است که یکی از آن‌ها دارای لنز واید استاندارد ۲۸ میلی‌متری و دیگری یک لنز ۵۶ میلی‌متری است که برای عکس‌های پرتره مناسب است.

این دو دوربین در هماهنگی کامل با هم کار می‌کنند و به همین خاطر می‌توان با آیفون ۷ پلاس عکس‌هایی حرفه‌ای گرفت که در آنها پس‌زمینه محو شده و تا عمق میدان نمایش داده شود؛ امکانی که پیش از این فقط در دوربین‌های حرفه‌ای و عموما گران‌قیمت SLR وجود داشت.

۴- حافظه بیشتر برای ذخیره‌سازی داده‌ها

حافظه آیفون‌های جدید نسبت به مدل‌های پیشین دو برابر شده است. بنابراین ارزان‌ترین مدل آیفون ۷ و ۷ اس با ۳۲ گیگابایت حافظه عرضه می‌شود و مدل‌های دیگر هم ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی‌ هستند. عرضه رسمی آیفون قرار بوده از ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور) در ۲۸ کشور آغاز شود.

۵- بلندگوهای استریو برای اولین بار روی گوشی‌های اپل

اپل در سری جدید آیفون که در دهمین سالگرد تولید این گوشی‌های هوشمند ارائه شد، برای نخستین بار یک اسپیکر استریو را روی آن تعبیه کرده است که یکی در بالا و یکی در پایین گوشی قرار دارد. کاربران با این بلندگوهای جدید می‌توانند صدایی بلندتر و شفاف‌تر را تجربه کنند.

۶- طولانی‌ترین عمر باتری برای آیفون

اپل اعلام کرده است آیفون ۷ و ۷ پلاس در مقایسه با همه مدل‌های آیفون دارای عمر طولانی‌تری است. عمر باتری نسخه‌های جدید نسبت به آیفون ۶ اس دو ساعت بیشتر است. اپل همچنین اعلام کرده که گوشی‌های جدید با یک بار شارژ می‌توانند تا ۴۰ ساعت موسیقی پخش کنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها