- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

اعتیاد به الکل، برگشت پذیر است!

یافته های یک مطالعه جدید بر روی حیوانات نشان داده که ممکن است راهی برای از بین بردن تمایل به مصرف بیش از حد نوشیدنی های الکلی وجود داشته باشد.

به گزارش‌دیده‌بان علم ایران، محققان موسسه تحقیقات اسکریپس (TSRI) گروهی از سلولهای مغز را در موش‌ها یافته اند که باعث نوشیدن بیش از حد الکل هستند.

نتایج این پژوهش نشان داد که شاید بتوان با هدف قرار دادن این گروه از نورون ها به معکوس کردن وابستگی به الکل کمک کرد.

محققان در این مطالعه که یافته‌هایش در  The Journal of Neuroscience منتشر شده، به دنبال نورون هایی بودند که با مصرف بیش از حد الکل و اعتیاد به آن مرتبط بودند. در موشها و انسانها، این نورون‌ها حدود پنج درصد از سلولهای مغز را در آمیگدال مرکزی تشکیل می دهند که با احساسات مرتبط هستند.

آنها موشهای آزمایشگاهی را به صورت خودمختار آموزش دادند و برخی از آنها را به الکل معتاد کردند. سپس ترکیبی به این موشها تزریق شد که سلولهای مغز مرتبط با الکل را غیر فعال می کردند. با غیرفعال شدن این سلولها، موشها به طور کامل از نوشیدن الکل دست برداشتند و این تغییر برای چند هفته به طول انجامید.

george_guglielmo دو تن از نویسندگان مقاله Olivier George و (چپ) Giordano de Guglielmo

این مو‌ش‌ها پس از ترک، علائم رایج مانند لرزش را نیز از خود نشان ندادند.

به گفته محققان، برای اعمال این نتایج بر روی انسان به تحقیقات بیشتری نیاز است تا مشخص شود آیا همین گروه سلولها در انسان نیز بر اعتیاد به الکل تاثیر دارند یا نه.

اصل مقاله را در JNeurosci بخوانید.

انتهای پیام