جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

عملکرد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید به شورای عالی عتف ارائه شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7297
چهارشنبه، ۱۷ شهریور، ۱۳۹۵ | 14:46

عملکرد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی باید به شورای عالی عتف ارائه شود

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم تحقیقات و فناوری اعلام کرد: همه دستگاههای اجرایی باید گزارش عملکرد پژوهشی خود را به شورای عالی علوم ، تحقیقات و فناوری (عتف) ارائه دهند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران وحید احمدی، در اولین نشست سراسری نمایندگان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و دستگاه های اجرایی در دبیرخانه شورای عالی عتف با اشاره به جزء یکم بند میم ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه کشور درخصوص وظیفه قانونی کلیه دستگاههای اجرائی و مراکز تحقیقاتی وابسته به آنها و شرکتهای دولتی که از اعتبارات بخش تحقیقات کشور استفاده می‌کنند گفت: باید این اعتبارات بر اساس سیاستگذاریها و اولویتهای تحقیقاتی تعیین‌شده توسط شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری هزینه شوند و ضروری است دستگاهها گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای علوم، تحقیقات و فناوری ارائه دهند.

معاون وزیر علوم افزود: با توجه به اینکه شورای عالی عتف نیز موظف است گزارش جامعی از عملکرد اعتبارات تحقیقاتی کشور را به همراه نتایج و دستاوردهای پژوهشی تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند نیازمند همکاری همه جانبه کلیه دستگاه ها و دانشگاههای مشمول این قانون هستیم.

احمدی گفت: مقام معظم رهبری تاکید کردند، اعتبارات پژوهشی باید کامل پرداخت شود و دولت هم برای پرداخت آن مصمم است اما با این حال مشکل اصلی درصد اعتبارات پژوهشی از تولید ناخالص ملی است.

وی افزود: امیدواریم با حضور و علاقمندی دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور و با همفکری و هماهنگی آنها پژوهش و علم و فناوری در کشور توسعه یابد.

اولین نشست سراسری نمایندگان دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و دستگاه های اجرایی کشور در دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با محوریت ایجاد هماهنگی و رفع چالشهای موجود در جهت ارتقا کمی و کیفی گزارش دهی اعتبارات تحقیقات کشور و تجلیل و قدردانی از زحمات نمایندگان دانشگاهها، پژوهشگاهها و دستگاههای اجرایی کشور برگزار شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهشی وزیر علوم:قره یاضی در ابراز نظرات کارشناسی خود ملاحظه هیچ جریان سیاسی را نمی کرد

رحیمی خبر داد: پیگیری تشکیل «صندوق حمایت از توسعه علمی کشور»

شورای عالی عتف به ریاست جهانگیری تشکیل جلسه داد/ در جلسه شورا پیشنهاد شد: ایجاد نظام هماهنگ برنامه ریزی، بودجه ریزی و ارزیابی عملکرد پژوهش و فناوری

معاون پژوهشی وزیر علوم، عضو شورای عالی استاندارد شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها