سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024

تهیه نان سبوس‌دار با خصوصیات حسی و بافتی مناسب توسط پژوهشگران کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7227
چهارشنبه، ۱۷ شهریور، ۱۳۹۵ | 10:58

تهیه نان سبوس‌دار با خصوصیات حسی و بافتی مناسب توسط پژوهشگران کشور

فرمولاسیون خمیرترش به منظور ارتقاء ماندگاری و خصوصیات حسی نان‌های سبوس ‏دار توسط محققان بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان ارائه شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر مهدی کریمی، عضو هیات علمی بخش تحقیقات فنی و مهندسی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان، در تحقیقات خود توانست با استفاده از آرد کامل سه درصد مخمر و زمان تخمیر ۲۴۰ دقیقه شرایط مطلوب برای خمیرترش را بهینه و نان سبوس دار با خصوصیات حسی و بافتی مناسب تهیه کند.

با توجه به این مسأله که میزان ضایعات نان بالاست و این ضایعات عمدتاً در نتیجه فرآیند تولید غیراصولی و نادرست است و بیاتی زودرس نان را موجب می‌شود، از این‏ رو برای بهبود خصوصیات تکنولوژیکی و حسی انواع نان، ‏راهکارهای متفاوتی توسط محققان ارائه شده که یکی از مهم‏ ترین این موارد کاربرد خمیرترش در این محصول استراتژیک است.

کیفیت نهایی محصول تولیدی تنها تحت تأثیر شرایط بهینه شده خمیرترش حاصل می‏ شود.  ارائه دانش فنی لازم در این ارتباط به واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی به ‏منظور تولید محصول نهایی با خصوصیات حسی و بافت مناسب در این واحدها، علاوه بر افزایش ماندگاری و سود آوری آن ‏ها، ارتقاء سطح سلامت جامعه را نیز با حذف بسیاری از افزودنی ‏های شیمیایی، در پی خواهد داشت.

 انتهای پیام

مطالب مرتبط

بهبود ارزش کیفی نان با سبوس اصلاح شده به روش تخمیر

کیفیت روغن کنجد با دستاورد پژوهشگران کشور ارتقا یافت

تولید نوشیدنی گردو با فرمولاسیون جدید توسط پژوهشگر کشور

تولید کیک بدون گلوتن با صمغ‏‌ها توسط یک محقق کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها