- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

«احیای دریاچه ارومیه» این بار موضوع نشست بنیاد علم ایران و نمایندگان دانشگاه ملبورن

احیای دریاچه ارومیه که موضوع بسیاری از نشست‌ها و جلسات می‌شود این بار موضوع نشست مشترک صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی (بنیاد ملی علم ایران) ، ستاد احیای دریاچه ارومیه و نمایندگان دانشگاه ملبورن شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این نشست نصرت‌الله ضرغام رییس صندوق شرح مختصری از خدمات صندوق ارائه داد و اظهار کرد: صندوق در زمینه احیای دریاچه ارومیه و حفاظت محیط زیست فعالیت‌هایی همچون اعطای کرسی پژوهشی احیا دریاچه ارومیه و تعریف پروژه‌های پژوهشی به منظور کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را داشته است.
وی ابراز امیدورای کرد تا با استفاده از شیوه‌های مختلف امکان ارتباط میان پژوهشگران دانشگاه ملبورن  و پژوهشگران ایرانی و انجام فعالیت‌های پژوهشی مشترک، برگزاری کارگاه و حضور پژوهشگران پسا دکتری استرالیایی با همکاری صندوق فراهم شود.

وی تاکید کرد: مشارکت بنیادهای حمایت از پژوهش استرالیا در این فرآیند می‌تواند تاثیرگذار باشد.
در ادامه نیز پروفسور کوان معاون رییس دانشگاه ملبورن درباره سابقه ۱۷۰ ساله این دانشگاه و نقش آن در کشور استرالیا به عنوان بزرگترین حامی پژوهش توضیحاتی ارائه داد و سپس پروفسور پیتر اسکیلز معاون دانشکده مهندسی دانشگاه ملبورن نیز در خصوص تاریخچه فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه اصلاح الگوی مصرف آب در استرالیا توضیحاتی ارائه و بیان کرد: با رهنمودهای پژوهشگران این دانشگاه مصرف آب استرالیا در هر سال به ازای هر نفر ۵۰۰ متر مکعب کاهش یافته که این امر ناشی از تغییرات و اصلاحات فراوان در عرصه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و کشاورزی است.
در پایان موضوع چگونگی ارتباط پژوهشگران دانشگاه ملبورن و یا بنیاد علم استرالیا  با بنیاد ملی علم ایران در خصوص بحران آب و منابع آبی و همچنین چگونگی نجات دریاچه ارومیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام