چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

دانشگاه‌هایی که مرجع ملی ارتباطات علمی بین‌المللی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:7148
سه شنبه، ۱۶ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:48

دانشگاه‌هایی که مرجع ملی ارتباطات علمی بین‌المللی شدند

در نهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری منتخب تعدادی از دانشگاه‌ها به عنوان مرجع ملی ارتباطات علمی با سایر کشورها انتخاب و معرفی شدند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این نشست دانشگاه‌های یزد، امیرکبیر،خواجه نصیرالدین طوسی، خوارزمی، سیستان و بلوچستان، کردستان، اصفهان، تربیت مدرس، تبریز، فردوسی مشهد و علم و صنعت به ترتیب به عنوان مرجع ملی ارتباطات علمی با دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی کشورهای مجارستان، روسیه، فرانسه، بلاروس، اتریش، پاکستان، اقلیم کردستان جمهوری عراق، کره جنوبی، چین، ترکیه، هند و آلمان انتخاب شدند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست تاكید كرد ما باید سهم خود را از علم و فناوری منطقه و دنیا به دست آوریم و از این مسیر به تعامل چند وجهی و مشاركتی نیاز داریم.

دكتر محمد فرهادی، با اشاره به ورود ۱۴۸۵ محقق و عضو هیئت علمی به كشور در سال ۹۴ گفت: این میزان در پنج ماه نخست سال ۹۵ رشد ۲۵ درصدی را تجربه كرده است.

وی طرح تاسیس دوره‌های مشترك، بخصوص در مقطع دكترا را از اولویت‌های مهم همكاری‌های بین‌المللی خواند و از نهایی شدن سه دوره مشترك با کشور ژاپن و كشورهای اروپایی طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

فرهادی همچنین همكاری با کشور روسیه، چین و كشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش و ایتالیا را از اولویت‌های وزارت علوم خواند و افزود: در حال حاضر ۱۴۱ پروژه بین استادان اروپایی و ایرانی تعیین شده كه در حال پیگیری برای انجام شدن است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

چاپ کاغذی پایان نامه ها و تکالیف آموزشی ممنوع شد

رتبه اول جذب دانشجویان خارجی متعلق به کدام دانشگاه ایران است؟

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها