- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

افزایش پنج درصدی سهم مقالات مشترک با خارج محققان ایرانی

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم گفت: در سال ۲۰۱۱ سهم مقالات محققان ایرانکه با مشارکت محققان خارجی منتشر شده، ۱۷ درصد بود که در سال ۲۰۱۵ به ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر وحید احمدی صبح امروز در نهمین نشست معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها ، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری منتخب که در وزارت علوم، تحقیقات و فناروی برگزار شد،  افزود: شعار بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها فقط با محوریت علم و فناوری شکل می‌گیرد که این مساله در اسناد بالادستی مورد توجه قرار گرفته است.

احمدی با بیان این که آمریکا بیش از ۹۰ درصد سرمایه نامشهود خود را به علم و فناوری اختصاص داده است ادامه داد: ارتباطات بین‌‌افزایش ۵ درصدیالمللی دانشگاه‌ها امروزه به دو بخش نفوذ علمی و انتقال دانش و فناوری و کسب دانش و فناوری از دیگران تقسیم می‌شود که خوشبختانه ما از هر دو ظرفیت برخوردار هستیم  و با اصلاح زیرساخت ها، توانمند سازی نیروهای انسانی و ایجاد ساز و کار لازم حرکت های خوبی در جهت  بین المللی سازی انجام داده ایم.

احمدی به ظرفیت ایران برای انتقال فناوری به کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: انتقال فناوری به کشورهای اسلامی نیز پیگیری می‌‌شود و همچنین پیشنهاد ایجاد شبکه نانو تکنولوژی مورد استقبال بانک توسعه اسلامی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین برنامه شبکه آزمایشگاهی کشورهای اسلامی نیز تهیه شده و  ایجاد شبکه فن بازار بین کشورهای اسلامی مطرح است.

احمدی افزود: همچنین با کشور قزاقستان یک مرکز تبادلات فناوری و با کشورهای ایتالیا، آلمان و اتریش نشست های مشترکی برگزار شده است. با کشور ایتالیا نیز در یک پروژه بزرگ همکاری داریم که تقویت کننده پروژه شتابگر ملی ما است.

انتهای پیام