- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

بررسی ایجاد مرکز پزشکی بازساختی در علوم پزشکی تهران با حضور دانشمند ایرانی هاروارد

در دیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با دکتر خادم حسینی، دانشمند ایرانی دانشگاه هاروارد راه‌های همکاری‌های مشترک علمی در زمینه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در این دیدار دکتر علی خادم حسینی به بیان تجربیات خود در زمینه پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی پرداخت.

سپس دکتر علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ارزش‌افزوده دانشگاه در زمینه فعالیت‌های مشترک علمی بین‌المللی گفت: در این دانشگاه پیش‌زمینه فعالیت‌های علمی پیشرفته و نوین وجود دارد چراکه بهترین اساتید، کارشناسان و دانشجویان در این مجموعه فعالیت دارند و می‌توانند در پروژه‌های مختلف مشارکت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران  دیدگاه مثبت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه را از دیگر نقاط قوت دانشگاه دانست و افزود: در این مقطع، امتیاز بزرگی است که دولت از دانشگاه حمایت می‌کند و فرصت خوبی برای پیشرفت علمی وجود دارد.

وی با اشاره به مهیا بودن بخشی از فضای ساختمان آزمایشگاه جامع تحقیقاتی دانشگاه به‌عنوان فضای فیزیکی موردنیاز برای این همکاری گفت: در تهران فراهم سازی فضای فیزیکی، نیازمند سرمایه‌گذاری بسیاری است که خوشبختانه دانشگاه ساختمانی را با دسترسی مناسب به سایر مراکز در اختیار دارد.

جعفریان با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی گفت: برای جلوگیری از پراکندگی منابع، این مرکز به‌صورت متمرکز در دانشگاه  ایجاد می‌شود. البته مراکز مختلفی در زمینه سلول‌های بنیادی در دانشگاه فعالیت دارند که هر کدام دستاوردهایی نیز داشته‌اند و می‌توان از تجربیات آنان در این زمینه استفاده کرد.

در حاشیه این نشست، دکتر یونسیان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به معرفی دکتر خادم حسینی پرداخت و گفت: وی از اساتید شناخته‌شده دانشگاه هاروارد است و با دانشگاه‌های زیادی در سراسر جهان همکاری دارد.

یونسیان گفت: امیدواریم بتوانیم از مشارکت و همکاری وی در این دانشگاه در زمینه تربیت دانشجویان و محققان پسا دکتری و اجرای پروژه‌های پژوهشی در سطح تراز اول دانشگاه استفاده کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز جامع پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی گفت: براساس توافقی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته ان‌شاءالله با همکاری و مشارکت دکتر خادم حسینی مرکز جامع پزشکی بازساختی و سلول‌های بنیادی در دانشگاه فعال خواهد شد.

پروفسور علی خادم حسینی پزشک ایرانی و دانشمندان برتر جوان جهان است که در سن ۱۱ سالگی ایران را به مقصد کانادا ترک کرده، وی دارای ۴۵۰ مقاله با ۲۵ هزار ارجاع، ۲۵ ثبت اختراع و ۴۰ جایزه بین‌المللی است و جوایز و گرنت های تحقیقاتی متعددی در کارنامه خود دارد.