سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

نقشه راه گیاهان دارویی فردا رونمایی می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6920
یکشنبه، ۱۴ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:34

نقشه راه گیاهان دارویی فردا رونمایی می‌شود

همزمان با برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی، فردا از نقشه راه گیاهان دارویی نیز رونمایی می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر محمدحسن عصاره دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی در نشست خبری با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی از فردا ۱۵ شهریور ماه افزود: در این دوره از جشنواره علاوه بر رونمایی از برخی از محصولات این حوزه اقدام به معرفی برترین‌ها می‌شود.

وی از رونمایی از نقشه راه گیاهان دارویی در این دوره از جشنواره خبر داد و خاطرنشان کرد: سند راهبردی گیاهان دارویی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده بود ولی تاکنون تکالیف دستگاه‌های مرتبط با این حوزه روشن نبود.

عصاره خاطرنشان کرد: براساس این سند راهبردی اقدام به تدوین نقشه راه حوزه گیاهان دارویی کردیم و در آن تکالیف دستگاه‌های مختلف در زمینه گیاهان دارویی و تولید فرآورده‌های آن مشخص شده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی وزارتخانه‌های بهداشت، جهاد کشاورزی، علوم، تحقیقات و فناوری، صنعت، معدن و تجارت، کار و امور اجتماعی، سازمان محیط زیست را از جمله نهادهای فعال در حوزه گیاهان دارویی دانست و خاطرنشان کرد: در قالب نقشه راه تکالیف هر یک از دستگاه‌ها در حوزه گیاهان دارویی مشخص شده است.

وی یادآور شد: در این جشنواره همچنین از فناوران برتر، تولیدکنندگان، شرکت‌های دانش‌بنیان و سرمایه گذاران برتر نیز تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تهیه نقشه های پراکنش گیاهان دارویی ۲۷ استان کشور

ساخت ماده اولیه گیاهی برای لوازم آرایشی و بهداشتی توسط محققان دانشگاهی

تولید شیرینی پروتئینه بدون قند برای بیماران دیابتی توسط محققان دانشگاهی

محققان دانشگاهی موفق به تکثیر سریع گیاه تاتوره تماشایی از طریق کشت بافت شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها