جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

منبت‌کاری سریع‌تر با دستگاه ساخت محققان دانشگاه ارومیه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6850
یکشنبه، ۱۴ شهریور، ۱۳۹۵ | 08:42

منبت‌کاری سریع‌تر با دستگاه ساخت محققان دانشگاه ارومیه

با پایان یافتن مراحل طراحی و ساخت ماشین فرز CNC چهار محوره چوب، دانشگاه ارومیه بعنوان اولین مجری موفق طرح برون سپاری کارگاه ها و آزمایشگاه های مراکز علمی در سطح کشور شناخته شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران طرح تولید این محصول دانش بنیان همزمان با واگذاری مدیریت کارگاه ماشین ابزار مکانیک بیوسیستم دانشکده کشاورزی به مرکز رشد دانشگاه ارومیه آغاز و پس از ۴ ماه تلاش مجدانه دانشجویان پژوهشگر دانشگاه ارومیه توحید محمدپور و یاسین محمدپور به ثمر نشست.

به گفته سازندگان، از موارد اصلی کاربرد دستگاه ماشین فرز چهار محوره چوب می توان به منبت کاری اشاره کرد. این دستگاه با بکارگیری همزمان ۴ محور در مقایسه با کار دستی، سرعت بسیار بالاتری به منبت‌کاری بخشیده است. همچنین با توجه به دقت حرکت و سرعت عمل بالای این دستگاه می توان محصولات همسان و بسیار ظریف منبت کاری را بطور انبوه به بازار ارائه کرد.

دکتر حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه ضمن بازدید از این طرح گفت: با اجرای طرح های مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان علاوه بر گسترش پویایی و نشاط صنعتی در محیط علمی زمینه های آموزش به روز دانشجویان فراهم می شود و دانشجویان می توانند با شناسایی توانایی های بالقوه خود و تقویت روحیه خودباوری از مسیر هموارتری وارد بازار کار شوند.

 

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید آزمایشگاهی دو آنزیم پرمصرف در دانشگاه ارومیه

در دانشگاه ارومیه محقق شد: تولید ابرجاذب با قدرت جذب ۸۰۰ برابر

در دانشگاه ارومیه اجرا شد: پهنه‌‌بندی نفوذ آب به خاك هاي متاثر از نمك پيرامون درياچه اروميه

نخستین کنگره ملی «بهداشت مواد غذایی» برگزار می شود

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها