پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6831
شنبه، ۱۳ شهریور، ۱۳۹۵ | 11:27

سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری برگزار می‌شود

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری از برگزاری سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری با هدف ایجاد انگیزه بین دانش آموزان و معلمان برای شناخت زیست فناوری در آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: آذر ماه امسال سومین دوره جشنواره دانش آموزی زیست فناوری با هدف معرفی مدل های موفق ترویجی دانش آموزی آزمون شده و زمینه سازی توسعه آن در سطح کشور برگزار می شود.
وی معرفی پژوهش سراها و مدارس به عنوان مراکز مورد حمایت ستاد برای شکل گیری فعالیت های پژوهشی دانش‌آموزی با توجه به تاکید بر رویکرد پژوهش محوری در ترویج زیست فناوری و ایجاد ارتباط بین نهادهای دانش آموزی و نهادهای پژوهشی و صنعتی در حوزه زیست فناوری را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره نام برد.
قانعی افزود: حرکت بنیادین برای رشد و گسترش پایدار در زمینه های نوین علم و فناوری در کشور، نیاز به فرهنگ سازی و آشنایی ریشه ای دانش آموزان با این فناوری ها را دارد، ستاد توسعه زیست فناوری نیز با هدف ترویج و توسعه زیست فناوری و شاخه های وابسته به آن و ایجاد شناخت نسبت به آن در سطوح دانش آموزان و هم راستا با راهبرد کلان ۶ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، اقدام به برگزاری جشنواره زیست فناوری دانش آموزی کرده است.
به گفته وی، این جشنواره هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و تاکنون دو دوره از آن در سال های گذشته برگزار شده و امسال سومین دوره آن برگزار خواهد شد.
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری  تصریح کرد: این جشنواره علاوه بر شناسايي، معرفي و تشويق فعالان اين فناوري، ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور ترویج و هدایت فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه زیست‌فناوری در بین دانش‌آموزان را نیز به همراه دارد.
وی تصریح کرد: ستاد توسعه زیست فناوری با همکاری آموزش و پرورش سومین دوره جشنواره دانش آموزی زیست فناوری را در بین دانش آموزان سراسر کشور برگزار می کند.
قانعی با اشاره به محورهای این جشنواره، گفت: زیست فناوری و تامین امنیت غذایی، زیست فناوری و سلامت، زیست فناوری و انرژی، زیست فناوری و محیط زیست سالم، زیست فناوری صنعتی، كاربرد نانو در زيست‌فناوري، زیست ‌فناوري و کشاورزی،زیست فناوری و اقتصاد زیست مبنا، علوم زیست الهام، زیست فناوری دریایی و زيست‌فناوري و كاربردهاي امنيتي- پليسي محورهای تعیین شده برای این جشنواره است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

پژوهشگاه رویان، میزبان بیوتکنولوژیست های غرب آسیا و شمال آفریقا

فراخوان حمایت ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ایجاد استارتاپ و هسته‌ فناور

افزایش ۴۸ درصدی اعتبارات بخش زيست فناوري در لایحه بودجه ۱۴۰۰

انتظار سه ماهه پنبه تراریخته سه ساله شد/تاکید جامعه بیوتکنولوژی بر تسریع روند تولید محصولات تراریخته

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها