پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

نخستین ابررایانه فیلمساز جهان با فیلمی ترسناک +فیلم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6782
شنبه، ۱۳ شهریور، ۱۳۹۵ | 08:55

نخستین ابررایانه فیلمساز جهان با فیلمی ترسناک +فیلم

شرکت فیلمسازی فاکس با همکاری ابررایانه آی‌.بی‌.ام نخستین پیش پرده فیلم شناختی جهان را برای یک فیلم ترسناک ارائه کرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران شرکت فاکس برای ساخت این پیش پرده در فیلم ترسناک “مورگان” از هوش مصنوعی استفاده کرده تا تماشاچیان را بیشتر جذب کند.

 شرکت فاکس تصمیم گرفت از ابررایانه واتسون آی بی ام برای یک پیش پرده ساخته شده توسط رایانه کمک بگیرد.

داستان فیلم تازه لوک اسکات که این روزها در آمریکا روی پرده رفته درباره یک مشاور پروژه به نام “لی” با بازی کیت مارا است . او باید تصمیم بگیرد که پروژه تولید هوش مصنوعی که کار روی آن مدت هاست آغاز شده آیا از کنترل خارج شده و باید متوقف شود یا ارزش ادامه دادن دارد. این هوش مصنوعی که مورگان نام دارد روز به روز خطرناک تر می شود.

محققان آی‌بی‌ام ۱۰۰ پیش پرده فیلم ترسناک مختلف را به صورت صحنه‌های جداگانه تفکیک کردند و سپس از ابررایانه خواستند که هر بخش را از میان سه منشور مختلف بررسی کند.

ابررایانه واتسون ابتدا تحلیل بصری کاملی از هر لحظه پیش پرده انجام داده و حالت ها و برچسب‌هایی مختلفی را برای هر صحنه تعریف کرد. سپس صدای هر صحنه بررسی شد تا حس و حال هر لحظه سنجیده شود. این ابررایانه در پایان ترکیب هر صحنه را برای تولید صحنه‌ای از موقعیت‌ها و تصاویر خاص که معمولا در پیش پرده‌های موفق فیلمهای وحشتناک استفاده می‌شوند، بر هم زد.

زمانی که واتسون توانست استراتژی‌های کلی تدوین یک پیش پرده ترسناک را به دست بیاورد، محققان به آن اجازه دادند تا فیلم را از ابتدا تا انتها ببیند و ۱۰ لحظه مهم را برای ساخت این تریلر انتخاب کند. در این مرحله، یک تدوینگر انسان به انجام ویرایش‌های نهایی از میان شش صحنه منتخب نهایی پرداخت تا پیش‌پرده نهایی بدست آید.

انتهای پیام

۵۷۳۴۴۷۹۹

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها