شنبه، ۸ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 27 April , 2024

نشست پنج غول فناوری برای ارتقای هوش مصنوعی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6778
شنبه، ۱۳ شهریور، ۱۳۹۵ | 08:45

نشست پنج غول فناوری برای ارتقای هوش مصنوعی

پنج شرکت بزرگ فناوری شامل فیسبوک، الفبت، آمازون، مایکروسافت و آی‌بی‌ام در نشستی گرد هم آمده‌اند تا در مورد آینده فناوری بشریت گفت‌وگو کنند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران هوش مصنوعی در مسیر خود در حال پیشروی بوده و تاکنون به ماشین‌آلات اجازه داده تا خود را هدایت کرده، با انسان صحبت و در جنگها شرکت کنند، در عمل جراحی به کمک جراحان بیایند یا رکورد انسان‌ها را در بازی‌ها بشکنند.

این غولهای فناوری در نشست خود به مطالعه این پیشرفتها در حوزه هوش مصنوعی و بررسی راههای تنظیم سیستم‌های قویتر در آینده پرداخته‌اند.

آن‌ها به بررسی پیامدهای عملی هوش مصنوعی، برای مثال چگونگی تاثیرگذاری آن بر حمل‌ونقل، مشاغل  و رفاه عمومی می‌پردازند.

این نخستین تلاش دانشمندان برای ارتقای هوش مصنوعی نیست. در سال ۲۰۱۵، الون ماسک، رئیس شرکت اسپیس‌ایکس به همراه استیون هاوکینگ، دانشمند نامدار بریتانیایی و بنیانگذاران پروژه ذهن عمیق گوگل و سایرین یک نامه سرگشاده حاوی درخواست برای بررسی بیشتر تاثیرات هوش مصنوعی و روشهای بی‌خطر نگهداشتن آن برای انسان امضا کردند.

اریک هورویتز، محقق مایکروسافت، مقاله دانشگاه استنفورد موسوم به “۱۰۰ سال تحقیق” را تامین مالی کرده که در مورد واقعیت‌های هوش مصنوعی و اهمیت بر رسی تاثیر آن است. این مقاله همچنین تحصیل بیشتر در زمینه هوش مصنوعی در همه سطوح دولت را تشویق و اظهار کرده که در ۱۰۰ سال آینده در هر پنج سال یک گزارش در مورد وضعیت صنعت منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام

 

 

 

مطالب مرتبط

پیشگیری از خودکشی در ایستگاه‌های مترو با سیستم هوش مصنوعی شناسایی رفتارهای مشکوک

تولید اپلیکیشن تشخیص بیماری‌های پوستی با هوش مصنوعی + لینک دسترسی

پیش‌بینی بودجه پنج هزار میلیارد تومانی در حوزه هوش مصنوعی

ساخت سامانه کمک تشخیصی سرطان پستان با استفاده از هوش مصنوعی در کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها