- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

آزمایشگاه تحقیقاتی «لرزه» در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی «لرزه» در دانشگاه محقق اردبیلی در آینده نزدیک خبر داد.

 به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر گودرز صادقی با بیان اینکه احداث ساختمان و سوله آزمایشگاه تحقیقاتی لرزه دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۱۳۹۴ آغاز شده است، گفت: این آزمایشگاه تحقیقاتی دارای ۴۲۰ مترمربع زیربناست که عملیات اجرایی آن با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه جهت اجرای فونداسیون، جرثقیل و سایر موارد نیز حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، افزود: برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی نیز حدود ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و در حال حاضر این مرحله نیز به پیمانکار واجد شرایط واگذار شده است.

صادقی با بیان اینکه کلیه اعتبارات این پروژه تحقیقاتی از محل درآمدهای اختصاصی دانشگاه محقق اردبیلی تامین می‌شود، اظهارامیدواری کرد: این آزمایشگاه تا یک سال آینده و حداکثر تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره‌برداری برسد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه جزو دانشگاه‌های انگشت‌شمار کشور خواهد بود که دارای این آزمایشگاه تحقیقاتی هستند، خاطرنشان کرد: آزمایشگاه تحقیقاتی«لرزه» در تعداد محدودی از دانشگاه‌های کشور وجود دارد و آزمایشگاه دانشگاه محقق اردبیلی در شمالغرب کشور به عنوان آزمایشگاه مرجع عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به فعالیت‌هایی که در این آزمایشگاه انجام می‌شود، گفت: مطالعه و شبیه‌سازی زلزله، ایجاد زلزله مصنوعی، اندازه‌گیری مقاومت بنا و غیره در این آزمایشگاه انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام