پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

۶۸ میلیون اکانت «دراپ باکس» به چنگ هکرها افتاد!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6738
چهارشنبه، ۱۰ شهریور، ۱۳۹۵ | 17:02

۶۸ میلیون اکانت «دراپ باکس» به چنگ هکرها افتاد!

 هکرها اطلاعات بیش از ۶۸ میلیون اکانت پلت فرم ذخیره سازی ابری Dropbox را از طریق یک نقص اطلاعاتی شناخته شده در سال ۲۰۱۲ به دست آورده اند.
به گزارش دیده‌بان علم ایران، «دراپ باکس» این نقص را تایید کرده و مشتریانش را به بازنشانی رمز عبور خود ملزم کرده اگرچه در اطلاعیه صادره تعداد دقیق کاربران آسیب دیده مشخص نشده است.
با این حال در منتخبی از فایلهای به دست آمده از خلال منابع کمیته تجارت داده ها و خدمات اعلام نواقص Leakbase، مادربوردی در حدود پنج گیگابایت فایلهای حاوی جزئیات بیشتر در مورد ۶۸ هزار و ۶۸۰ هزار و ۷۴۱ اکانت یافته که شامل نشانی های ایمیل و پس وردهای کاربران دراپ باکس است.

البته رمزهای عبور قدیمی، اکنون دیگر قابل استفاده نیستند زیرا دراپ‌باکس همه این رمزهای عبور را بازنشانی کرده و هکرها دیگر نمی‌توانند خطری برای این حساب‌های محسوب شوند.

سال ۲۰۱۶ سال خوبی برای امنیت آنلاین نبوده است. اوایل سال جاری ۳۲ میلیون رمزعبور توئیتر برای فروش به قیمت ۵۸۰۷ دلار در سایت دیپ وب قرار داده شد. در ماه مه جزئیات ۱۱۷ میلیون حساب کاربری سایت لینکد‌این به قیمت ۲۲۰۰ دلار عرضه شد و اطلاعات محرمانه ۴۵ میلیون کاربر از انجمن‌های مختلفی که توسط یک شرکت اداره می‌شدند، دزدیده شدند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها