جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

ملک‌زاده خبرداد: ایجاد سه مؤسسه شبه «رویان» در کشور

نسخه قابل پرینت
کد خبر:6700
چهارشنبه، ۱۰ شهریور، ۱۳۹۵ | 13:34

ملک‌زاده خبرداد: ایجاد سه مؤسسه شبه «رویان» در کشور

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه تحقیقات بر روی سلول‌های بنیادی دستاوردهای خوبی داشته است، گفت: استفاده از این دستاوردها در کلینیک‌ها حدود  ۱۰ سال دیگرممکن است.

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر ملک‌زاده در حاشیه هفدهمین جشنواره بین‌المللی تحقیقاتی رویان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر کشور در زمینه سلول‌های بنیادی اظهار کرد: علاوه بر پژوهشگاه رویان، بیش از هشت دانشگاه کشور در حال تحقیقات در حوزه سلول‌های بنیادی هستند.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر علاوه بر ارائه  خدمات سلول درمانی در حوزه پوست، چشم و مفاصل، تحقیقات گسترده‌ای در زمینه درمان بیماری‌های قلبی عروقی، کبد، کلیه، نابینایی و سیستم عصبی در حال انجام است که دستاوردهای امیدبخشی عرضه شده است.

ملک‌زاده هم‌چنین از راه‌اندازی سه مؤسسه مشابه «رویان» در کشور خبر داد و اضافه کرد:‌ بر این اساس در تلاش هستیم تا مؤسساتی مشابه پژوهشگاه رویان در شیراز، تبریز و در دانشگاه تهران راه‌اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات برای راه‌اندازی سه مرکز در حال انجام است، خاطرنشان کرد:  ایران در منطقه از بسیاری از کشورها مانند ترکیه در حوزه سلول‌های بنیادی جلوتر است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید محلول نگهداری بافت پیوندی برای نخستین بار در ایران

دستاورد محققان ایرانی در راستای توسعه روش های درمانی «آرتریت روماتوئید»

شناسایی سه مورد ژن معیوب در زنان نابارور مبتلا به توقف بلوغ تخمک و توقف کلیواژ

بررسی اپیدمیولوژی اثر عوامل مختلف روی قطعه‌قطعه شدن DNA اسپرم مردان نابارور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها